onsdag 5 februari 2014

Långt ifrån onödigt

Lampa IKEA
Block Lagerhaus
Nyutslagna pärlhyacinter


Jodå, det töar här med. Och jag kan tycka att det är väldigt onödigt. I allra högsta grad faktiskt. Men vintervädret råder vi ju inte över och därför känns det himla dumt att deppa över snöslask och drippdroppväder. Dessutom är ju töväder en bagatellartad företeelse i jämförelse med världsviktiga saker. Snö är ju inte direkt en livsnödvändighet* och som tur är finns det annat att glädjas över. Såsom välmående och glada barn. Nära vänner. En ny lampa och väldoftande pärlhyacinter. Att känna uppskattning över sådant är fint. Och långt ifrån onödigt.


Ta hand om er!
KRAM


*Om man bortser från vissa djurarter och människor som för att klara sin försörjning är beroende av tillgången/bristen på snö.

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Hej Maria! Här är det också töväder men inatt har det snöat och när jag kom till jobbet var hela gårdsplanen täckt av fin vit snö och inte ett spår, det var vackert och fridfullt.
Glada och välmående barn är väl det viktigaste som finns och man får nog det av små trevliga saker som man njuter av, små ting man blir glad av och där glädjen smittar. Det ena ger det andra ...
Min lilla Julia är sjuk med hög feber, jag vill åka till henne men denna veckan är årets värsta vecka, båtmässa och jag är ensam på jobbet, snyft.
Raraste du, gläds åt dina fina saker och dina kära, kanske det kommer lite snö hos dig också!
Kramar Eva

Annas röda stol sa...

Den där lampan var ju bara för snygg!!! Det få bli en tur till Ikea :) Kram Anna