torsdag 14 augusti 2014

Om Kent

Underbara lilla människa...
...upptagen med att studera ett småkryp
Finurlig
Äppelmotiv köpta på Julita gård


Idag har jag ägnat min tid åt något jag inte gjort på "typ" flera år. Jag har suttit i flera timmar och lyssnat på musik. Lyssnat på KENT. Tagit in svårmodiga texter jag nästan glömt bort. Nynnat till välbekanta refränger. Vet inte när det hände senast. 

Jag älskar KENT. Min pappa gillade dem. När han levde hade han en kvinna som hade en väninna som hade en son som spelade i KENT. Kanske bidrog det en aning. När Dollan kommer nästa gång ska vi lyssna på några riktigt bra KENT-låtar. All sorts musik är viktig, glad som melankolisk.






På köksväggen hänger nya kort med äppelmotiv
och i morgon är det fredag.
KRAM

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Maria, jag blir tårögd när jag ser de fina bilderna på den underbara ungen!
Nu satte jag på låtar med Kent, skönt att lyssna på, när sonen gifte sig hade de en låt av Kent i kyrkan, det var fint.
Idag är det fredag och det är så skönt, veckan har varit jobbig (men det ska bli bättre på jobbet, vi måste minska ner verksamheten, alla har tagit slut - inte bara jag)!
Jag hoppas du får en riktigt trivsam helg, raraste vän!
Kramar Eva

Annas röda stol sa...

Underbara unge!! Ha en fin kväll. Kram Anna