söndag 12 april 2015

Om rysningar och ett badrumsskåp

I badrumsskåpet

Eftermiddagsljuset
Kruka från Lagerhaus 
Den gröna marmorasken fick jag av Annika när jag fyllde år
Älskar

Några assietter från förra helgens loppisrunda i Rödeby
Söndagsfrukosten

Vi startar dagen med långfrukost och en ny tur med febersjuka. Sedan sitter tjejerna och jag i timmar vid köksbordet. Ägnar oss åt skrivande och integraler. Och vi lyssnar på Norlie och KKV och tjejerna sjunger och fnissar och när vi byter till den HÄR låten ryser jag. Bara för att den är så obeskrivligt vacker. Lost boy.

Och det nya badrumsskåpet är på plats och jag fyller det med saker jag tycker om. En Saintpaula som får mig att minnas barndomens bortglömda. Och så några handdukar. En marmorask från en kär vän. Plåsterlådan. Några tvålar och lite annat. Och när eftermiddagsljuset når in i badrummet fångar jag det med kameran.


Nu blir det ananaspaj och glass.
Ta hand om er!
KRAM

1 kommentar:

Vardag och flärd sa...

Vacker musik!
Era söndagsfrukostar ser alltid så inbjudande ut - och frukosten är en viktig måltid.
Det är vackert att duka med gamla tallrikar med olika mönster, du hade tur på ditt loppisbesök.
Nu börjar en ny vecka och jag hoppas den blir fin för dig, rara vän, och att ni slipper febersjuka!
Kramar Eva