torsdag 9 juli 2015

Den senaste veckans sommargöra

Ornässtugan
(länk)

Kikhål genom väggen
(här inne flydde Gustav Vasa genom dasset för att undkomma danskarna)
Vy från andra sidan
Lunchpaus
Löa Hytta
(länk)




Trappan upp- och nedför Kvarntorpshögen
Elise beskådar utsikten


Ljuset

Konst på Hög
(länk)



Högen är fortfarande rykande het



"var är konstverket"



Ner för alla trappsteg
Elise är van klättrare



Julita gård
(länk)
Växthuset
Bryggan vid huvudbyggnaden
Picknick på flygplatsen


Nu har hon åkt hem till Pyrenéerna, denna charmiga, bestämda, roliga och otroligt fina Elise! Det har varit fantastiskt att få ha henne här!


Här öser regnet ner
och vi ska snart
äta jordgubbar. 
Ta hand om er!
KRAM

3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra och intressanta platser ni har besökt! Bilderna är fantastiska. Jag antar att det kommer att bli tomt nu när er trevliga gäst har lämnat er.
Kram,
Regina

Vardag och flärd sa...

Elsie har säkert haft det helt fantastiskt hos er, bättre familj kunde hon inte komma till.
Ornässtugan besökte jag i min ungdom men Julita och Sundborn har jag kvar och de står på min måste-lista.
Vilka fantastiska konstverk - av olika slag! Jag måste se dem!
Ha en riktigt fin helg, rara vän, och jag kan tänka att det blir lite tomt efter Elsie!
Kramar Eva

LyckligaPraliner sa...

Hej vännen! ♥

Ni verkar ha och haft det bra i sommar. Det glädjer mig :)

Kram!