onsdag 22 juni 2016

TOM och TOMS

TOMS

One for One
TOM MALMQUIST


Den 3:e juli sommarpratar Tom Malmquist. Just nu läser jag hans bok "I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv". Och trots att jag inte alltid känner språkmelodin i hans något korthuggna formuleringar grips jag fullkomligt och helhjärtat av hans berättelse. Johan förstår inte varför jag vill läsa om andra människors smärta och elände. Men jag tänker att det är viktigt att inte låta bli. För om någon vill berätta behöver det finnas en mottagare. Det är inte alltid jag orkar läsa den här typen av litteratur, men jag gör det ibland.

Och så lite ordande om ett par skor. TOMS. Visste ni att "With every pair you purchase, TOMS will give a pair of new shoes to a child in need. One for one.". Det är väl fint?! Jag har införskaffat ett par, de är otroligt behagliga att gå i och som Idas kompis uttryckte det "Sköna för både fötter och själ".


Allt gott!
KRAM

1 kommentar:

Vardag och flärd sa...

Tom Malmquist känner jag inte till, kanske får möjlighet att lyssna på honom. Skulle vilja lyssna på alla sommarpratarna men lyckas nog inte med det. Toms skor känner jag däremot till, sköna och dessutom en fin tanke att ge ett barn skor.
Ha det nu riktigt trivsamt i midsommar, rara Maria, och hoppas du får tillfälle att läsa och även njuta tillsammans med dina kära!
Kramar Eva