onsdag 16 februari 2011

Att "stjäla" från andra...


Från en älskad....


Det finns alltid människor som ger... och dem som gärna tar. De som är lyhörda... och de som alltid fastnar i sig själva. Människor som ser och andra som väljer att blunda. Det som försvarar, förminskar och förbiser sina egna brister, men ofta förstorar andras... De som förväntar sig av andra, det de sällan ger tillbaka.....

Och det finns många som önskade att de kunde, men som inte riktigt förmår sig själva.... Eller de som trots att de vill och kan, inte alltid lyckas....

Just nu kämpar någon som jag håller mycket kär, för att klara av en tillvaro, som vare sig är självvald eller önskad.... eller på intet sätt enkel eller rimlig! Någon som ofta ger, ser och försöker förstå....

Hos de allra flesta finns en balans, ett givande och ett mottagande! Men tro mig, det finns människor som aldrig slutar förvåna.... som gör mig stum och arg och trött och maktlös.... och tro mig igen, att jag blir mållös hör inte till vanligheten!


Jag vet att du läser, du fina som kämpar!!!
Glöm inte bort att vi älskar dig!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det där känner man ju igen!
Hoppas att det ordnar dig. Ibland får man ta till tydliga medel.
Kram Carina

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Det var tänkvärda o sanna ord från dig!
Tur att din vän har dig.....

Hoppas att du får en fin dag!
Du förgyller min dag med dina snälla ord....
Stoor Kraam från mig till dig/ Therese

annika sa...

Du skriver alltid så poetisk och vackert...även om det svåra och jobbiga.
Tur att du/ni finns och kan stötta.

Kram

Åke och Tanterna sa...

Hejsan vännen...

Läser det Du skriver och inser att jag håller på att "städa" i vår vänskapskrets. Energitjuvarna är snart ett minne blott. Livet är för kort för människor som bara tar och aldrig ger. Att ta, under en period är ok... men att aldrig ge... köper jag inte längre.

Må gott min poetiska vän.

*KRAMAR om`na*

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej min vän!
Din vän har sån tur som har dig! Hoppas att h*n lyckas lösa sin situation riktigt snart!
Stor Kram Annelie ♥

Härligt hemma sa...

Ja olika människor finns det, man får vårda och "samla" på de som är äkta och ärliga. Vissa människor är helt enkelt läskiga tycker jag, men jag brukar tänka att det är synd om dem för på något sätt så har de ju blivit "skadade".
Ha det så gott!!
KRAMAR Madeleine

Vita små hjärtan sa...

Hej Allra Raraste...
Så fint och klokt skrivet!
Hoppas allt löser sig till det bästa!
Kram Agnetha