måndag 7 februari 2011

Tyllkjolar, prinsessklänningar och kissekatter

Rosa tyllklänning med utsmyckad kissemisse



Doris är en riktig "sessa"..... som älskar sagolika kläder, pastelliga färger och kissekatter!!! Hon vet precis vad hon vill och detta förmedlar hon på ett mycket charmigt och bestämt vis!!!  ...Märk väl att det är en stolt mormor som talar!  ;)


Dorisens "sessklänning" upphängd på bästa platsen... nämligen på pappa Joels finaste gitarr



Om mina föräldrar varit i livet hade deras hjärtan smält som smör i solsken, i beundran över denna lilla tös.... Jag kan riktigt se min mammas förundran och fascination och samtidigt höra min pappa tralla.... på en alldeles egenkomponerad trudelutt...   :))) 


Ny vecka och nya tag..... igen! Var det inte alldeles nyss måndag?!  :P
Ha det gott alla finaste och raraste och tack för era små söta avtryck!!!

Önskar er en trivsam start på veckan!!!
KRAMAR


10 kommentarer:

Nora sa...

Vilka fina bilder!
Söta Lilla Doris!! :)
Jo, de var måndag igår... :P
Kram Nora!

KLydell sa...

Vad söt hon är. Jag kan också se mig mormor och morfar framför mig och de skulle avguda henne! På på
<3

Stina sa...

Underbart sött. Lilla gullisen också.:-) Kram Stina

Ida sa...

Mammas älskling Ingen kommer att kunna sätta sig på henne ;).
Jag kan verkligen ser framför mig hur morfar sitter och sjunger "Doris sången" och mormor sitter och myser med henne!

<3 <3 <3

Vardag och flärd sa...

Hon är bara så ljuvlig din lilla sessa, så lik sin mormor som liten flicka. Och hennes klänning, är det du som sytt den? När jag ser detta vill jag också ha en liten sessa i vår!
Ha en fin dag - här snöar det som det värsta!
Kram Eva

Anonym sa...

Vilken söt klänning och ditt barnbarn, så go!
Hoppas att din dag också blir bra.
Kram Carina

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Hon är söt som en liten karamell, jag förstår att hon är mormors "hjärta" o lilla prinsessa....

Hoppas att du får en fin dag!
Stor Kraaaaaam från mig/ Therese

mamma lycklig sa...

Jag kommer att göra flera kaniner under våren, men nu går virknålen för full till hjäran i alla tänkbara storlekar och former.
Gå gärna in på syrrans och min andra blogg och titta på våran hjärtankorg, hur fin som helst.
Ha en fortsatt skön vecka.
Kramis Nettan
Ps. hon är för söt lilla Doris. Ds

mamma lycklig sa...

Ja kanske skall tala om vad våran andra blogg heter. NeMa Design du hittar den på mina favoritbloggar.
Kram igen

Härligt hemma sa...

Väldigt söt liten människa, barn är fantastiska :). Det är så underbart med de små liven, ibland kan jag titta på mina egna barn och undra var de kom ifrån, en alldeles egen individ med vilja, envishet och massor av klokhet!! KRAM