onsdag 9 februari 2011

Att tala.....

    Att tala genom bild och text...  För mycket kan bli rörigt!

    

       Då endast bilden är det talande mediet....



Mitt absoluta favoritmedie är, som jag tidigare nämnt, böcker... Men jag vill helst inte ha dem framme! Därför står de flesta gömda i någon forma av hyllsystem, antingen i skydd av draperier eller bakom ett par dörrar! Så himla praktiskt när man inte dammar så ofta! ;)



    
            Kan inte få nog av dessa underbara vårlökar....



Idag är jag och Smulan hemma och kurerar oss..... igen! Lilla damen ligger och kollar på The Tyra Banks Show och jag läser läser läser läser....  om hur man kan lära sina studenter att tolka och förhålla sig till olika former av medier! :)


Sköt om er!
Onsdagskram
från mig

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan i "sjukstugan".

Sitter också och pluggar och har tagit lite rast.

Hoppas Ni kryar på Er snart.

*KRAMAR på håll från Åke och Tanterna*

Nora sa...

Det är skönt att vara hemma!
Kram Nora!

Anonym sa...

Kanske skulle gömma våra böcker, för vad gör man med alla böcker som man samlat på sig?
En del vill man i och för sig ha framme, de med vackra pärmar.
Krya på er!
Kram Carina

Vardag och flärd sa...

Nu ska ni krya på er!
Din bild är som vanligt SÅ fin! Jag har också många böcker och håller i tankarna på att göra ändringar för att slippa dammet, som du säger är det inget kul att damma. Tror jag är klar i tanken hur det ska vara, nu ska det bara verkställas också.
Kram Eva

KLydell sa...

Det satt jag ockås och tittade på ;)
Vilka fina bilder du tar!!!

Stina sa...

Snyggt och fint.
Ta hand om dig gumman. Kram Stina