måndag 19 september 2011

Ärlighet och respekt

Höstkänsla i vardagsrummet


Är det något jag uppskattar, så är det ärlighet... och respekt! Ärlighet i vilken respekten är en viktig del, grundad på välvilja och kärlek!!! Är det något  jag har svårt för, så är det lögner... små förljugenheter vilka modifieras så att sanningen går förlorad. Då  någon i syfte att gynna sig själv skapar osanningar, vilka inte representerar verkligheter... och där jag ofrivilligt dras med i situationer som jag känner att jag inte vill vara del i! Oärlighet gör mig arg... men framför allt väldigt ledsen!!! Numera säger jag ifrån... det är inte lätt, men det är nödvändigt för att jag inte ska förlora mig själv!!! Jag hoppas att ni har modet  och kraften att inte låta andra trampa er på tårna!!!


Ha en fin måndag alla rara som tittar in!!!
KRAM

7 kommentarer:

Anonym sa...

Med åren lär man sig vilka som är riktiga vänner och vilka man inte kan lita på.

Bra att du kan stå upp för dig själv!
Kram Carina

Vita små hjärtan sa...

Hej Rara Maria!
Så vacker bild.....höstig och fin!
Å så kloka ord, mycket sanning i dom!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Anonym sa...

Kram kram kram och massa kärlek till dig!!!
//K

Nora sa...

Helt sant alltihopp!! för om man bara lever på lögner, hur ska man själv veta vem man egentligen är...
Kram Nora! <3

KLydell sa...

Jag håller med!! Tyvärr är det inte alltid man "vågar" säga ifrån! Var stolt över att du gjorde det!

martinealison sa...

Il est vrai que cependant certaines personnes arrangent la vérité lorsque celle-ci n'est pas très jolie à entendre ou à voir...
Gros bisous ma chère Maria

Unknown sa...

Otroligt vacker, höstlig bild.

Ja, Människans väg till friheten är ju att säga JA och NEJ.
Enkelt egentligen, men många gånger en svår konst.

Kramen från Eva