torsdag 1 september 2011

Pyssel och firande


Pappersvimplar är så himla enkla att göra... och kul! :)


 


Jag beundrar människor som kan styla och fixa klart, så att tavlor, hyllor, speglar etc etc kommer upp på väggarna när de är nyinflyttade, har gjort om eller renoverat!!! Själv är jag så himla långsam.... kan sitta och glo på en tom vägg och fundera, men inte agera! Men nu har jag bestämt att vardagsrummet ska bli färdigt! Så jag går runt och känner in atmosfären, provar olika färgnyanser... målar ramar, klipper, klistrar och syr. Lite dova pasteller och mjuka bruna toner, i det annars mestadels vita vardagsrummet, tänker jag kan bli fint... :)))


 

   En liten bröllopskaka efter maten...
 

Igår firade jag om Johan 15 år som gifta.... 18 hela år tillsammans med den finaste man en fru kan önska!!! Idag är det dessutom exakt 24 år sedan min lilla Skrutta kom till världen! En liten trollunge, med massor av svart, långt hår och som tre veckor för tidigt och dryga tre kilo tung anlände under både dramatiska och känslosamma förhållanden...   GRATTIS ÄLSKADE KAJSA !!!! 


Ha en trivsam dag!
Tack för att ni tittar in här!
KRAM

8 kommentarer:

Stina sa...

Men så mysigt! Så fint och så gott. Kram Stina

Anonym sa...

Då får man gratulera!
Söta vimplar, är de till barnbarnet?
Kram Carina

Ida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ida sa...

Underbart fina vimplar, vill du göra likadana till mig?!:).

Jag är också väldigt fascinerad av dessa människor som ordnar klart allt på en gång. Märks kanske att jag är mammas dotter haha. Men som jag alltid säger... Man ska inte ha för bråttom!

Tänk va länge ni har varit ihop, gud det känns ju som igår jag och Kajsa träffade Johan för första gången ute på Björnön....

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Vardag och flärd sa...

Grattis till bröllopsdagen! Och Grattis till 24 år som mamma!
Vilken bra idé att göra vimplarna i papper, då blir det ju klart! Min dotter har sytt många vimplar men jag hinner aldrig börja ens så det får nog bli i papper för min del.
Ha en härlig dag!
Kram Eva

mamma lycklig sa...

Vilken bra ide. Har sytt lite vimplar men det här är ju mycket enklare. Då är det lätt som plätt och byta när man tröttnar. Skall nog klippa till lite vimlar och hänga upp i köket när mina vita gardiner kommer på plats igen.
Ha en riktigt skön bröllopsdag. Vi hade det den 3:e augusti men båda glömde bort den ;o)
Kram kram Nettan

KLydell sa...

Grattis till era 15 år som gifta! Och tack så mkt!! /Din "unga" 24 åriga dotter!

Härligt hemma sa...

Tack för din röst, det glädjer mig :)). Jag tillhör ju dem som snickrar upp tavlor innan färgen har torkat och börjar möblera medans flyttkartongerna är påväg in, men så blir det ju inte så genomtänkt alla gånger ;). Jättesöta vimplar och grattis till ert fina jubileum!!
Många Kramar Madeleine