tisdag 27 september 2011

Tisdagsnjutning

Tisdagsfika... minichokladmuffins med grädde och hallon

 
Att njuta och mysa är viktigt... särskilt nu när hösten är här!!! Jag som annars brukar älska denna årstid har i år, som jag tidigare skrivit, inte riktigt hunnit att förlika mig med tanken att sommarvärmen är borta och att kvällarna numera mörknar mycket tidigare!  Jag har heller inte varit i skogen en endaste gång, inte plockat någon svamp... och inte några bär!!!  Jepp, så är det!!!



Så små att man kan äta ett par, tre stycken åt gången...


I eftermiddags var emellertid jag och Smulan ute på en promenad i det vackra solskensvädret... och det kändes härligt!!! När vi kom hem åt vi nybakade muffins och drack varm choklad med vispgrädde... en alldeles perfekt sysselsättning denna soliga hösttisdag!!! Att kunna njuta en smula är underbart...♥ I morgon fortsätter skrivandet och Ida kommer hit och pluggar! Det ska bli så himla mysigt att få lite "pluggsällskap" under dagen!!! :)


Jag hoppas att ni har en trivsam tillvaro och att ni får njuta en smula eller två!!!
Kram och tack för att ni tittar in här!!!

9 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Du och Smulan har det alltid så mysigt! Ni har det gott som har varann!
Kram Eva

annika sa...

Så gott det ser ut. Härligt att mysa till det så här på tisdagen.

Kram
annika

Anonym sa...

Era bakverk ser alltid så goda ut, skulle passa i vilken kakbok som helst!

Ha det bra vännen
Kram Carina

martinealison sa...

Ma chère Maria, je vous propose de m'accompagner dimanche... je pars à la cueillette des champignons en Auvergne.
Je vous suggère alors d'apporter plusieurs de ces gâteaux qui me semblent délicieux!! Je vous ferai alors aussi découvrir les spécialités pâtissières de ma région!!
gros bisous à vous

Vita små hjärtan sa...

Vad mysigt med sällskap!!!!
Å vilken härlig höstfika!!!
Ha en mysig onsdag.
Kram Agnetha

Ida sa...

Vad mysigt det är att få sitta vid ditt köksbord och plugga!!!

Ser fram emot att få fika... äta de goda chokladmuffinsen!!!

Puss Puss♥

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej min kära goa bloggvän ♥

Tack så otroligt mycket för du vet vad!
Jag önskar att du bodde här precis bredvid så att jag kunde få fylla på med en massa god och inspirerande energi från dig!:) För att inte tala om alla goda råd!

Den som har fått turen att var din vän har dragit högsta vinsten.

Ett par av era härliga muffins vore inte så dumt!

Stooor Kram Annelie ♥

Ida sa...

Ååå va underbart goda muffinsarna såg ut =)

Ska ta å städa här hemma så ni kan få komma över på fika nåndag snart =)

Kramar

Anna tassar in.. sa...

Mmmmm så läckert vackert och makalöst gott kan jag tro..jepp absolut att njuta det är jag lite av en mästare på, att just hitta guldkorn i vardagen tränar jag på dagligen :)och tänk här hittade jag just det.