måndag 5 december 2011

Alternativa juldofter

Rosmarin... och vita favoritlyktor


I år fyller vi vårt "julhem" med alternativa dofter! Istället för Hyacinter får det bli extra mycket av annat... ♥ Älskar doften av nejlikor, apelsiner och granris och till dessa kommer Rosmarin att, på ett nytt och lite alternativt sätt, få bidra till julens vällukter! :)

Veckan och dagens projekt består av analyser och beräkningar. Som sällskap har jag en tentapluggande Ida, vilket känns himla trivsamt!!! :)


Fin måndag önskar jag er!

 

5 kommentarer:

Ida sa...

Vilken fin bild!!
Det är så mysigt med pluggsällskap!! Det är synd att Hyacinter ska vara så allergiframkallande då jag tycker att det är väldigt söta små blommor. Men å andra sidan blir det roligt att få tänka nytt när det kommer till julblommor och dofter... och doften av rosamarin är väl för härligt!!

Puss puss ♥♥♥

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Rosmarin doftar riktigt ljuvligt - en av mina favoritkryddor!
Det låter mycket trevligt att ha en studiekamrat:) Analyser och beräkningar låter däremot inte roligt....
Ha det gott
Stoor Kram Annelie ♥ ♥

Nora sa...

Glöm inte mig, som också pluggar!!!;)
Det är roligare att plugga när man inte är ensam!
Kram Nora! :)

annika sa...

Bra att det finns många olika dofter att variera med då man behöver. Jag får välja mellan hyacinter och gran. Eftersom det finns alternativ till granen så får det bli så.

Skönt att ha lite sällskap då man läser. Då har man någon att fika med också.
Kram på er flitiga

annika

millandante sa...

Fint, och ett gott alternativ!!

Kram och lycka till med pluggandet:)

Kram