måndag 11 februari 2013

Chokladbollar och annat viktigt





Jag försöker få lite ordning här hemma. Ställer till rätta den röra som blivit då vi byggt bokhyllor och flyttat runt möbler. Det går lite sisådär. Men jag tänker att ett långsamt tempo är bättre än inget iordningställande alls. Så det får vara så. Långsamt och samtidigt behagligt.

Under tiden som jag fixar sitter Ida vid köksbordet och skriver engelsk text. Och när vi pausar lyssnar vi på fin musik och sjunger med i melankoliska texter. Senare, när Smulan och Herman kommer hem, äter vi chokladbollar med kokos och strössel och jag blir extra glad över att Smulan känner sig så nöjd med sitt gymnasieval. 

Det är sådana här måndagar som får mig att känna att man inte behöver fuska sig igenom dem. De här fina och näringsrika måndagarna. De under vilka det fixas och skrivs och äts chokladbollar och sjungs med i texter om kärlek och känslor och annat som kan vara livsviktigt. Det är precis sådana här lättsamma måndagar som behövs.


Hoppas att ni har fått 
en fin start på den 
nya veckan!
KRAM

7 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ett fint inlägg, det låter så behagligt och jag kan nästan se hur det fixas och skrivs och sjungs på ett riktigt behagligt sätt. Och mumsas chokladbollar!
Vännen, hoppas du får en fortsatt behaglig vecka!
Kramar Eva

Annas röda stol sa...

Herregud det första och enda jag ser på din bild är brödburken. Som jag stått och hållt i en sådan på Maxi, men varit för snål. Sa till mannen kan du köpa en sådan till mig i födelsepresent...snälla. Då säger han, men du fyller ju år i sommar...Du hör va.. Nej jag köper nog en själv nu/snart. Fin är den allt. Kram Anna

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Det lät som en utmärkt måndag! Bara att njuta av såna dagar, när dom liksom dyker på en. Hade jag bott nästgårds hade jag sprungit in på en chokladboll!! Kram!

Ida sa...

Att skriva engelsk text är omysigt... men att få mumsa chokladbollar och mysa hemma hos mamsen är mysigt!!! :)

Puss Puss♥

blockethuset sa...

Härligt...just det där du skriver..sjunga med..äta chokladbollar...vardagslivet!
Kram
Carina

martinealison sa...

Hummm! je voudrais bien goûter à ces boules de chocolat à la noix de coco!...
lorsque j'étais en Afrique, j'ai mangé beaucoup de noix de coco cueillies dans les arbres du jardin !...
Gros bisous à toi ma chère amie.

Sirpa sa...

Så fint vännen! Hoppas den här fettisdagen blir lika fin för dig! Kram Sirpa