måndag 25 februari 2013

tvättar och skurar



Tvålpump, nagelborste och ram från Lagerhaus



Idag ägnar jag mig åt ofrivilligt tvättande och skurande. Det är kuddar och filtar och soffklädsel och kläder och handdukar och hinkar och golv och händer. Allt måste tvättas eller skuras. Och så baddar jag pannan och torkar lillebrors kinder från tårar medan han bokstavligen bor med huvudet i hinken. Det är en sådan dag idag. En eländes magsjukedag.


Jag hoppas att ni har fått en trivsammare start på den nya veckan. En behaglig måndag med vackert vinterväder och mycket solsken.  


Kram

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nej fy såna dagar vill vi inte ha!
Kryahälsningar till lillebror.
Kram Carina

Vardag och flärd sa...

Kära vän, vilket elände och jag som trodde du skurade frivilligt! Ta hand om lillebror och hoppas du slipper ifrån eländet! På jobbet har det gått runt men jag har klarat mig - hittills.
Försök att ta en nypa frisk luft mellan varven!
Kram på dig, vännen!
Eva

Unknown sa...

Hoppas det är på bättringsvägen därhemma hos er nu <3

Kramen,Eva

LyckligaPraliner sa...

Oj men fy! Det är så jobbigt med magsjuka. Hoppas ni andra klarar er och att lillebror gjort bort det värsta nu och är på bättringsvägen!

Härliga foton :)

Kram An-Louise

Annas röda stol sa...

Fy för magsjukan!! Krya på sig, men snyggt har du det i badrummet :)) Kram Anna

Sirpa sa...

Krya på dig-hälsning!
Önskar dig en skön onsdag!
Kram Sirpa

Elsa och Helena sa...

Oj, oj hoppas Lillebror mår bättre nu. Magsjuka är verkligen jobbigt!

Vackra foton som alltid Maria.

KRAMAR från Helena

Sirpa sa...

Hej! Vill önska dig en mysig fredag! Njut av våren!:) Kram Sirpa