tisdag 19 februari 2013

Den här tisdagen

Lite ordning och reda... 
i alla fall på de pärlade halsbanden


   
Jisses vad jag fick turbofuskstäda idag. Så att mitt finbesök inte skulle chockas av hur stökigt vi kan ha det här hemma. För det har vi med jämna mellanrum. Och det brukar vara sådana där regelbundna och väldigt långa mellanrum av stökighet och oreda.

Men idag har jag som sagt turbofuskstädat. För att sedan ägna min eftermiddag åt att äta soppa och både prata trivsamheter och allvarsamheter tillsammans med fina Britt. Och så har vi skrattat, för det är vi väldans bra på. Nästan lika bra som vi är på att prata, för det är vi nog världsmästare på.

Tusen tack för idag vännen. En världsbra tisdag har det varit! Och tack till er som tittar in här. Jag hoppas att ni har haft en lika fin dag.


KRAM

6 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Sicken underbar dag du haft med turbostädning och finbesök :) Men du...när jag kom in på din sida, trodde jag att jag hamnat fel...ser precis ut som jag stod vid trösklen på en teaterloge ;) Kramar Anna

Zinkhjärtat ♥ sa...

Så härligt det låter! Att få sitta och ägna sig åt roligheter med väninnan:)!
Det är sådana aktiviteter som fyller på energiförrådet ordentligt!
Ha det bäst vännen
Stor Kram Annelie ♥

Sirpa sa...

Hej! Låter att du hade en fin dag! Härligt! Ja, det är konstigt vilken turbofart man kan få om man får höra att besök är på väg:) Önskar dig en skön onsdag!
Kram Sirpa

martinealison sa...

Aujourd'hui le traducteur est fâché avec moi !... Je vais alors me contenter de vous dire que j'aime la photo qui illustre cette page de votre blog et vous envoie toutes mes amitiés.
Gros bisous à vous ma chère Maria.

Anonym sa...

Underbart, prata, skratta och bara mysa.
Tur att du kunde köra en turbostädning så du kände dig nöjd. Jag tror att ditt besök inte hade brytt sig om det hade varit lite rörigt.
Hoppas din onsdag blir lika fin.
kram
AC

Vardag och flärd sa...

Åh, en sådan dag gör att man får kraft och glädje och man går och skrattar för sig själv efteråt! Underbart! Och de "snabbpåkomna" besöken blir oftast bäst - även om du nu turbostädade innan.
Jag tittar ofta in till Britt, hon verkar så glad och positiv, så nu har jag lagt henne på min blogglista.
Ha en riktigt härlig onsdag också och minns gårdagen, raraste!
Kramar Eva