tisdag 12 februari 2013

Och så dricker vi te

Tavlan som flyttar runt
(mina morföräldrars lysningspresent, målad av Emil Anjou)

Nya kuddar

(de två översta är 
sydda av tyg från Panduro)

Istället för semlor


Idag väljer jag inte långsamheten, den infinner sig av sig själv. Mest för att halsen svider och bihålorna värker. Men också för att nattens sömn varit knapp. De andra är också krassliga och snuviga och jag tänker att lite så här kan det få vara. Bara vi slipper influensan. Den som varit återkommande de senaste tre åren.

Så i min långsamhet funderar jag på tavelhängning och skrivbordsplanering. Flyttar runt och strukturerar inne i mitt huvud. Och så dricker vi te för att lena den svidande halsen. Och istället för semlor äter vi chokladbollar. Idag igen.


Fin tisdag!
KRAM

9 kommentarer:

blockethuset sa...

Långsamhet..underbart ord..ska också förbruka lite långsamhet..
Kram
Carina

Anonym sa...

The är alltid bra och för att inte tala om chokladbollar
Stor kryapåerkram
AC

Ewa`s Galleri sa...

Vilka härliga bilder
Och så jämna o fina chokladbollar
Krya på dig

Vardag och flärd sa...

En vacker tavla som du ska vårda ömt!
Kära du, att det ska vara dags med förkylning och halsont, men lika bra att ni är sjuka alla samtidigt! Bästa medicinen är vila så ta det riktigt långsamt!
Krya på dig - och de andra också!
Kramar Eva

Annas röda stol sa...

Underbara kuddar!!! Maria du vet... att te och chokladbollar är bästa medicinen mot det mesta...jo det är så :))) Krya på er. Kram Anna

Villa Frejas bokblogg sa...

Krya på er - hoppas ni slipper influensan. Kram.

Vita små hjärtan sa...

Vilka härliga kuddar!!!!
Å tavlan är jättemysig!
Ja drick the o krya...
Kram Agnetha

Sirpa sa...

Hej! Krya på dig! Har en skön kväll! Kram Sirpa

Sirpa sa...

Halloi igen! Vill önska dig en härlig Alla hjärtans dag! Kram Sira <3