söndag 17 augusti 2014

Om regnsmatter och ett skomuseum

Skoindustrimuseet
Massor av fina skor och slippers
Fabriksdelen
Ida hade köp- och beslutsångest
Ser ni ökenkängorna?
- jag hade sådana som tonåring -
På en av väggarna i museet

Det har regnat hela dagen och vi har suttit en stund på altanen och lyssnat på smattret som blir då det öser ner mot taket. Jag älskar sådana stunder. Verkligen!

Och så har vi varit på Skoindustrimuseet i Kumla. Där kostar inträdet nästan ingenting och de har både utställning och försäljning av skor. En billig och trivsam utflykt!

I morgon är det första måndagen efter semestern. Vardagsmåndag. Jag ordar inte mer om det.


Ta hand om er!
Fin kväll!
KRAM

5 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Såg att du gillar Kent, det gör jag med...mycket...
Regnet kom till oss för en stund sedan, nu häller det ner...får nog dra igen fönstret lite i natt, men det är skönt att höra regnet smattra mot taket...
Önskar dig en bra start på vardagen efter sommarledigheten.
Kram,
Regina

Vardag och flärd sa...

Vardag igen, hå hå ja ja! Jag hoppas vardagen startar bra för dig och inte blir alltför kaotisk!
Slippers, varför har man inte det idag, de är ju praktiska och dessutom är de snygga som Ida visar. Intressant att gå på museum.
Ja rara vän, då är det bara att låta rutinerna löpa på och ta tag i allvaret!
Kramar Eva

millandante sa...

Åh hade ingen aning att detta fanns... och med försäljning! Ska lägga detta på minnet:) Tack för tips!

Kram
Milla

Unknown sa...

Så mysigt med regnsmatter.
Åtminstone för en liten stund, vad gäller ösregn, översvämningar och sånt kan ju förändra intrycket till något annat förstås.

Finns det skomuseeum också?
Kan känna in en speciell doft därifrån genom att se på dina foton...åt skomakarhållet någonstans :)

Hi hi, vet du, nu blev jag påmind om att ta itu med mitt eget lilla skomuseeum härhemma.

Önskar Dig den finaste av dagar, om än vardag <3

STOR KRAM
Eva

lyckligapraliner sa...

Hej! Skriver från mobilen nu så ursäkta alla eventuella stavfel och konstigheter :)) Ökenkängor.. Är det så de kallas de lila som där lite till vänster. Såna vill ja ha tror jag faktiskt. Ser snygga ut. Kunde Ida bestämma sig? Ligger i soffan och försöker kurera bort detta hemska halsont.. Hoppas det gick bra att börja jobba efter semestern. Fy nu låter det som att något tagit sig ner skorstenen...

Kram!!