söndag 10 augusti 2014

Om underbara Julita gård och annat sommarfint

Parken
(länk)
Det stora huset
(länk)
Matsalen...
...med plats för trettio personer
Gästrum
Stentrappan
Gästrum
Ett av sällskapsrummen
Läsrummet
Biblioteket
Stallet
Odlingshusen
- med försäljning -
Kyrkan
(länk)
Skansenstugorna
(länk)
Pettson och Findus hus
- kul för barnen -

Igår for vi några mil och besökte underbara Julita gård! Jag fullkomligt älskar detta ställe. Kanske är det för att jag har fina minnen från tidigare besök. Några tillsammans med min mamma och ett par då det varit julmarknad. Men oavsett tillfälle eller årstid så är det verkligen ett ställe som är väl värt att besökas!   

Annars då? Jo för ett par dagar sedan kom Karin över och vi fick en eftermiddag och kväll med pratande, lyssnande, analyserande, skrattande och ätande. Det var välbehövligt och mycket fint. Som alltid. I morgon kommer en annan kär vän (och hennes pojkar) och hälsar på. Det ser vi fram emot!

Utöver det så försöker jag att njuta extra mycket av den ledighet som är kvar! Läser skönlitterära böcker som Alice Munro har skrivit och proppar munnen full av jordgubbar och egenodlade tomater. Det är också välbehövligt och väldigt sommarfint! 

Ta hand om er!
KRAM

1 kommentar:

Vardag och flärd sa...

Härliga upplevelser du haft i sommar! Jag älskar slott och herresäten, att gå och titta och fantisera om hur de hade det "förr hos fint folk". Julita har jag aldrig besökt så det står på listan.
Ja vännen, ta vara på den sista ledigheten, allvaret närmar sig i en rasande takt. Idag är jag i allvaret.
Ha en härlig vecka, rara vän!
Kramar Eva