torsdag 10 september 2009

Underbar är hösten!

<3

Växer i grönsakslandet!


Vad skönt det är att hösten äntligen börjar ge sig till känna! Varje år, vid den här tidpunkten, infinner sig inom mig en känsla av kravlöshet och harmoni. I och med sommarens avslut, inträder en ny rogivande tillvaro, vilken inkluderas av allt från långa promenader till mysfika med äppelpaj och tända ljus.
Det gör inget att hösten innebär hårt arbete och alldeles för lite tid.... För på något vis är himlen så mycket vackrare och luften än mer skön att andas och trots alla måsten och "allt vi borde göra, men inte hinner med", är denna årstid min absoluta favorit!

När jag var yngre innebar hösten alltid skolstart och återseende av kära vänner. Så länge jag kan minnas har skolans värld alltid varit en plats där jag tyckt om att vara. Att få lära och utvecklas, att få utmana och själv bli utmanad...... Det älskar jag!
Kanske handlar det även om tillhörighet och social gemenskap, vari en trygghet finns som alltid varit viktig för mig!
Jag vet att inte alla känner samma glädje över skolan och att det existerar både mobbing och andra orättvisor inom denna värld, men lyckligtvis har jag för det mesta varit förskonad från detta.

Ni som känner mig vet ju att denna årstid fortfarande innebär ny termin och nya studier!
I höst läser jag psykologi och ska jag vara riktigt ärlig, så är nog detta ämne det roligaste jag läst! ..... So far!
Mycket inom psykologin är ju dessutom biologi och kemi, vilka är mina hjärteämnen! Men då tex analytisk kemi kan upplevas som både frustrerande och abstrakt, känns psykologi, i skrivande stund, mer gripbar och logisk..... Vi får väl se huruvida detta faktum kvarstår om ett par månader... :P

Att studera psykologi innebär i vilket fall inte att man blir psykolog, men det ger en ökad förståelse för livet och mänskligheten och just människor och deras beteenden, är något jag älskar att analysera! :)

Ha det nu så bra alla vänner och alla ni som läser min blogg! Jag hoppas att ni också trivs med hösten och jag önskar er en både skön och behaglig helg!



Äpplen från trädgården!


Kramis från mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackra bilder du har tagit, om det nu är du?!

Anonym sa...

:)Katrin!