torsdag 12 november 2009

Gamla foton...

Ibland skjuter man på saker, med intentionen att man "snart ska", kanske lite senare, och antagligen i morgon... ja ni vet... och sedan blir det inte riktigt av att man tar tag i det. Vi brukar skämtsamt säga att "man inte ska ha för bråttom" då saker tenderar att dra ut på tiden .....
För mig har dokumentation och bevisföring i form av fotografier, vilka styrker att vi hade de smycken som blev stulna i somras, varit just en sådan sak som jag tidigare inte riktigt haft ork att göra klart. Men i går bestämde jag mig för att göra ett ryck och ja..... det tog några timmar.... Hittade inte bara det jag letade efter, fastnade vid en massa andra bilder också...


Sommaren 1993

Kvalitén på bilderna är inte så bra då jag fotat av dem och sedan laddat ur dem i datorn.... Men jag tycker att de är så fina, och dessutom väcker de så många starka känslor och minnen, vilket gör att jag vill visa dem!

Kajsa och Ida, för några år sedan..... Numera två riktigt starka och uthålliga tjejer! De mest kärleksfulla, envisa, generösa, snälla och roliga döttrar man kan ha. Två duktiga tjejer, som känner till livets allvar och vet hur mångfasetterat det kan vara.... och som trots detta lyckats lära sig ödmjukhetens språk! Det går inte att låta bli att älska dem!


Våren 1996

Ja och så är det snart fredag igen... JIPPI! :) I morgon eftermiddag kommer Ida och Doris och vi, Nora och Herman, ska passa på att mysa medan Johan tränar karate!

Önskar er en skön helg med förhoppningen att ni får det riktigt bra!
Kram från mig!

1 kommentar:

KLydell sa...

Vad roligt att se!! :)