söndag 12 december 2010

Grönt, allvarsamheter och en award

Hyacinter som väntar på att planteras om och lite annat grönt pyssel!





Oj vilken helg..... några som står mig nära har drabbats av andra människors bitter- och självupptagenhet, och det smärtar mig att veta att detta gör mina nära och kära ledsna!!!!! KÄRLEK TILL ER!!!!

Något som är betydligt roligare är att jag har fått en award av raraste Anneli, med den mysiga och inspirerande bloggen Zinkhjärtat! Tusen tack fina du, jag blev så glad! Som så många andra tycker jag att det är jättesvårt att nominera, då det finns så otroligt många fina bloggar... men jag har ändå valt att skicka awarden vidare till:

House of chandeliers and shabby things
Härligt hemma
Lilla Kullan och Maja
Huset vid ån
Nice presenter
Vita små hjärtan

Dessa bloggar bjuder på allt från glädje, inspiration och kreativitet till eftertänksamhet och kloka tankar!!! Jag hoppas att ni vill ta emot awarden! :)




I eftermiddag står omplantering av hyacinter, bakning och julgodis på schemat och kvällen avrundas med att mormors lilla hjärta och hennes rara familj kommer hit på adventsmys!


Lev väl alla rara och fina och var rädda om er!!!!
KRAM och KÄRLEK!
♥ ♥

13 kommentarer:

Nora sa...

Grattis mamma till awarden, din blogg är jättefin!
Kram Nora

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Grattis till din award, den är du väl värd.
Tack snälla du för att du vill dela med dig av den till mig.
Du berör alltid mig med dina fina tankar o ord både på din o min blogg!

Hoppas att du/ni får en mysig pysselkväll!
JulKramar Therese

Zinkhjärtat ♥ sa...

Du tar så fina bilder så hyacinterna skulle inte kunna bli bättre med en ny plantering hihi... Inte på kort i alla fall!!
Vad trist att dina nära och kära råkat ut för ledsamheter. Jag är helt säker på att du kunnat trösta dem lite:)
Det ska bli väldigt spännande att se vad du har planerat för dina hyacinter:)!!!
Stor Kram Annelie ♥

KLydell sa...

Vad mysigt! Jag skulle också vilja ha dina fina arrangemang i mitt hem! Hälsa till lilla charmtrollen, men också de stora trollen ;)

Anonym sa...

Grattis till awarden, den var du värd!
Jag gör också kransar till jul, det blir billigt och fint!
Kram Carina

annika sa...

Grattis till awarden...du gör skäl för den.
Missundsamhet är inget vidare.

Vackertt grönt som du visar.

Kram

Stina sa...

Tack kära gumman!

Jag har en mapp med alla mina awards i. Har fått en del sedan 2007 och jag blir så glad varje gång det sitter någon och tänker på en.
Kram Stina

nina/nice sa...

Tack finaste Maria!!!
Och grattis till din award! Den är du verkligen
värd!
Fy vad tråkigt med dina nära och kära som
råkat ut för missundsamhet.
Ha det bäst alla ni fina!
Kram Nina

Anonym sa...

Grattis Maria !!!! Du har verkligen den bästa bloggen och är värd alla priser man kan få !!!!Miss you much <3 <3 <3 Kramis från Annika i V-ås

Vita små hjärtan sa...

Hej Raraste Maria.
Grattis till din award, den var du verkligen värd. Dina vackra bilder och ditt fina sätt att skriva om allvar och glädje, alltid så kloka ord.
Tack för du delade med dig till mig....
Ha de så gott.
Kram Agnetha

Åke och Tanterna sa...

Hejsan vännen och grattis till utmärkelsen.

Hoppas allt är bra med Er och att "pluggeriet" går bra.
Själv är jag inne i en liten svacka och har svårt att komma igång med nästa uppgift. Håller på att läsa in mig på materialet...meeeeen det går tungt.

Må gott

*KRAMAR om*

Härligt hemma sa...

Tusen tack gulliga du, vad glad jag blir :).
Jag väljer att inte skicka min vidare för jag kan helt enkelt inte välja. Men jag vet att jag gärna hade gett dig en för din, vackra, varma, tänkvärda, supersnygga blogg...men det funkar kanske inte så, att man ger en tillbaka ;) !?

Kramar Madeleine

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Min vän.
Jag känner mig verkligen stolt och glad för dina fina kommentarer och för din award, som jag ska lägga ut så fort jag kan.
Jättegulligt.
Vilka underbara bilder du visar,har du gjort kransarna och dekorationerna, du är så begåvad.
Vi har haft 27 minus i natt, men det är mildare nu, nån grad.
Hoppas ni inte har för kallt.
Varm kram från mig.
Zara