torsdag 20 januari 2011

Tjockistant och sötnosa



Hemma har vi många projekt som just nu ligger till sig i väntan på bättre tider.....  ;) Förutom en del renoveringsprojekt har jag även några målningar som jag skulle vilja korrigera och måla klart. En av dessa är tjockistanten..... hon behöver både ett ansikte och lite snyggare armar!  ;) 





Någon som är alldeles perfekt, precis som hon är, är mormors lilla hjärta..... Här ställer hon villigt upp för fotografering!  :)))

Nu bär det av till skolan för lite gruppdiskussioner. Första delkursen heter Skolan och Medierna och jag tror att den kan bli väldigt intressant!!!  :)


Önskar er en skön och trivsam torsdag!
Lev väl och ta hand om varandra!!!
KRAM 

7 kommentarer:

Ida sa...

Jag tycker inte att du ska ändra något på tavlan! Under min uppväxt var det en av mina favorittavlor!!

♥♥♥

Anonym sa...

Vilken fin tavla, har du målat den? Tjockistanter är söta!
Hoppas att ni mår bra nu!
Kram Carina

annika sa...

Gillar tavlan som den är ju...
Sötnosa är så fin.
Kursen verkar intressant bara på titeln...hoppas att innehållet är det.
Kram

Härligt hemma sa...

Härligt hemma sa...
Åååå du målar, den är jättefin!! Målade var något jag med höll på med när tiden fanns....det är så avkopplande och roligt!! Jättesöt bild på den lilla!!
Jo någon bild på pianot ska jag väl få till, men det är inget märkvärdigt piano. Har målat det svart istället för brunt bara för att stå ut med det.
Kul med en spännande kurs :))
Ha det så gott!
Kramar Madeleine

Vardag och flärd sa...

Så duktig du är på att måla, jag tycker Tjockistanten är bra redan men vill gärna se om du ändrar henne.
Ditt barnbarn är ju så söt, målar du av henne också?
Kram Eva

Stina sa...

Så söt... och den där tjockistanten är ju hur mysig som helst ju.:-)
Kram Stina

pysseltanten sa...

Tycker absolut inte att den där tjockistanten behöver vare sej ett ansikte eller snyggare armar...tycker hon e huuur fin som helst....
Kraamizar Git