söndag 30 januari 2011

Vårblomster och tantlampa...

På pianopallen....

Igår tog jag och Nora en tur ut och inhandlade lite vackert vårblomster! Det blev vita, helt underbara, Ranunkler, Engelska Pelargoner, Saint Paula och en söt rosa Primula!!!  :)))


Ljuvliga Ranunkler och en charmig "tantlampa"...

Förra helgen fyndade jag en äkta tantlampa... med plysch, krås och krusiduller! Det som är så bra med dessa lampor är att ingen verkar vilja ha dem och därför får man dem oftast för en billig penning!!!  :)  Även Johan gillar den nya charmiga lampan, så nu står den i vårt sovrumsfönster!

Idag har jag och Smulan pysslat och myst hela eftermiddagen!!!  :)  Det blev ett par pastelliga vimplar och lite annat vårinspirerat pyssel. Jag visar er under den kommande veckan. Nu ska vi snart fika och titta på Solsidan.... den serien går ju inte att missa!!!  ;)


Jag hoppas att ni mår bra och att er helg har varit trivsam och skön!!!
Ta hand om er och tusen tusen tack för alla rara kommentarer!!!
KRAM

7 kommentarer:

annika sa...

Underbara blommor som ni köpte. Det är nu man ska fylla på blomsterbrädan. Mysigt att pyssla lite med ett barn i taget.

Ha en fin start på första februariveckan.

Sköt om er

Kram

Anonym sa...

Vilka romantiska bilder, du är så duktig på att ta foton!
Jag tycker också om gamla lampor.

Hoppas att du får en bra vecka!
Kram Carina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!

Visst är det underbart med blommor nu!:) Ranunkler är så vackra tycker jag - ser ut som små rosor. Har inte hittat någon än men jag skulle vilja ha en vit och en rosa.

Bilden med vasen på pianopallen är bara för vacker!

Låter som om du har haft en riktigt mysig helg. Mysigt att sitta och pyssla tillsammans - ska bli spännande att få se vad det blev:)

Ha det riktigt bra.
STOR Kram Annelie ♥♥

Vardag och flärd sa...

Det är så vackert med vita blommor och din pianopall gillar jag verkligen!
(Det är sagt att jag blir farmor den 16 april, får se om de håller tiden)
Kram Eva

Anonym sa...

Hej...
Vad häftigt med en tantlampa!
Kommer tillbaka, din blogg är supernice!
Häsningar Anne

Nora sa...

Tantlampa!! XD Haha!!
De var jättekul att pyssla!! :)

Vardag och flärd sa...

Du frågade hur jag gör tofflorna, jag har inte börjat än men mönstret är från boken Tildas hus. Om du vill kan jag kopiera det till dig och skicka på posten, det gör jag gärna. Tofflorna är så fina och jag tänkte göra en "hög" att ha som gästtofflor och några till mig själv och mina flickor också.
"Tantlampan" är nostalgi, jag gjorde sådana för längesen.
Ha en riktigt fin dag!
Kram Eva