torsdag 16 juni 2011

Från trädgården och vägkanten

Lycka...



Blomstrande Pioner och överblommad Alium... En knippe väldoftande Lavendel och så lite vildvuxet, plockat från vägkanten... Ljuvliga sommarblomster, i mjuka, härliga pasteller.... Lycka är att kunna plocka och få njuta av allt det vackra som sommarnaturen bjuder på!!!



Sommarblomster i salongen



Ytterligare en dag som går i lathetens och stillsamhetens tecken! Tvättar lite, plockar och funderar och det går långsamt... Men  jag klagar inte, för det är länge sedan som det kändes så här kravlöst och skönt! Det är länge sedan som jag var helt ledig!!! :)

Idag har Herman sin bästa kompis här, så vi stannar nog hemma och  "pular och donar" lite... Men jag tror att vi aktar oss för att slita allt för hårt! :))) 

I morgon är det fredag och då kommer vår Kajsa hem, och på lördag går vi på tvåårskalas och firar  goaste lilla barnbarnet!!!



Lev väl alla rara!
Jag hoppas att ni hinner njuta av sommaren!!!
KRAM
♥


8 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Det är en lyx att kunna plocka så vackra blomster att pryda hemmet med! Vi har det så fint som kan göra det!
Ha en fin lat-dag!
Kram Eva

Ida sa...

Gud vilken underbart vacker sommarbukett!!
Det ska bli så underbart mysig att ha Kajsa hemma i Örebro!!

<3 <3 <3

annika sa...

Underbart romantisk bukett. Skönt att ha såna dagar då man hinner tänka lite mer på annat än jobb eller studier. Jag hade ett möte som tog efm men så ska jag beställa lite skrivböcker sen så....

Kram
annika

Stina sa...

Underbart fint och härliga färger.:-) Kram Stina

nina/nice sa...

Åh, vilken ljuvlig bukett!
Och vilka superfina semesterbilder!!!
Ni hade en underbar vecka förstår jag...
Ha en riktigt fin helg, med kalas och
finbesök!
Kram Nina

KLydell sa...

Vilken underbar bukett! En sådan skulle jag också vilja ha! <3

Stina sa...

Det regnar ju jämt nuförtiden, så då kan man sitta och hålla på med bilder ibaldn.:-)

Jag fixar oftast mina bilder i photoscape, picnik eller i photo Impact.
Kram Stina

Unknown sa...

Alltid lika ljuuuvligt att få hälsa på här.

Sommarens blomster är så fina.
Jag njuter av dem under mina vandringar genom naturen...mina älskade kissemissar skulle riva runt med dem om jag plockade in dem :-)

Kram ♥
Eva