tisdag 21 juni 2011

Sommarsysslor

 
...och Pionbuketten är fortfarande lika fin


  
   Söta bakformar från Panduro...


  
   Blått och prickigt från GreenGate, gör det roligare att baka....


    
   Rabarberpaj, redo att gräddas...


 
Det blir inte så mycket gjort här idag... Igår bakade vi paj och mös... och så gick jag och Bettan en promenad till M-bergs köpcentra, där jag införskaffade lite virkgarn... Så när lusten infinner sig ska jag virka lite mormorsrutor, blev så himla inspirerad av Kajsa som virkat den sötaste spetskoftan till Doris!



   LEV VÄL!
  ♥

     



4 kommentarer:

annika sa...

Så Sötnosan har en virkad tröja...låter fint. Var det en finpresent som hon fick då hon firade sin födelsedag? Visst kan man slösa med dagarna nu och njuta av att baka. Formarna var superfina. Skönt att promenera...vet inte hur långt du har till M-berg men jag cyklar dit och då tar det ca 30 minuter.
I dag har vi varit i Rudskoga hos KarinLinnea. Glömde fota i butiken men jag kan ju visa något vad jag köpte vid lämpligt tillfälle.
Njut av ledigheten du också.

Kram
annika

Härligt hemma sa...

UNDERBARA bilder, i vanlig ordning!! Visst är det härligt med sommarfika, har just avnjutit rabarberpaj i trädgården, mmmmysigt :).
Ha det så gott, gulliga du!
Kramar Madeleine

martinealison sa...

De bien belles photos qui me mettent l'eau à la bouche... Hum que cela doit être succulent tout ça! j'arrive... Bisous

Stina sa...

Underbart!... och gott!:-) Kram Stina