onsdag 16 november 2011

Att hinna annat än att plugga...

...mumsigt om man gillar choklad


...som att till exempel göra godis, känns som en förnöjsam sysselsättning när läsandet behöver varvas med icke stillasittande vid köksbordet! :)  Dessa "chokladgottisar" innehåller bland annat cornflakes... vilket gör dem aningens nyttigare, men ändå goda! Tänk vad smidigt det är att man kan hitta recept på nätet! Klicka här om ni vill ha lite enkla tips på julgodis!


Tar inte lång tid att göra...


Tänk att det redan är onsdag... och tänk att vi för ett år sedan omgavs av ett snöbeklätt och vintermagiskt landskap! Längtar så efter SNÖ...  och börjar så smått att vänja mig vid tanken att det snart är advent, vad mysigt! :)


Ha det gott och fint!
Tack för att ni tittar in här!
Kram i höstmörkret!

6 kommentarer:

Nora sa...

Ja, dom va jättegoda, dom där chokladgrejerna!!
Kram Nora!

Anonym sa...

Har redan köpt de flesta klapparna, så jag är redo för advent och jul.

Kakorna ser goda ut!
kram Carina

Här är gudagott att vara ! sa...

Nä nu blev jag riktigt godissugen ! - Fy på dej att frestas så ;) !
Här är en till som längtar efter snön ! ( och julgodis ...)
- I dag hade vi +6 grader och sol ...ifjol hade vi en halv meter snö och många minusgrader !
En viss skillnad är det...
Ha nu en mysig kväll !
Kram / Anneli

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Så gott det ser ut! Jag äälskar mörk choklad och skulle (tyvärr) kunna äta hur mycket som helst:)
Javisst är det mysigt nu när advent snart är här!:)
Stor Kram Annelie ♥♥

Vardag och flärd sa...

Inte snällt att visa godis när jag försöker banta! Var inne och tittade där och det var en jättebra sida, har redan sett ut några rätter jag ska göra. Tack för tipset!
Ja, det är mysigt att det snart är advent, det är ju så mörkt nu så man vill ha adventsljus.
Ha det fint, snart är det helg igen!
Kram Eva

Ida sa...

Åh vad godiset ser gott ut! :)
Puss Puss♥