fredag 18 november 2011

Förnöjsamhet en fredag

På skåpet i vardagsrummet...

Idag har jag avslutat  höstens artikelläsning och jag känner stor förnöjsamhet över den gångna veckans avklarade göromål och läsande! :) Tänk vad skönt det är att kunna bocka av på listan... listan som  egentligen borde finns nedpräntad på papper, men som istället gömmer sig bland tusen andra saker inne i huvudet. ;)  Att använda papper  och penna är väldigt underskattat... måste nog börja med det!!! :)))


Vacker flaska...

Under eftermiddagen har jag  "piffat" lite i vardagsrummet... tog nog en, två minuter sisådär! :) Har även funderat över hyacinter, vars doft somliga av oss blivit fasligt allergiska emot, och  eventuella "istället-för-alternativ". Vet ni var man kan finna konstgjorda hyacinter, eller andra mysiga blomsteralternativ, får ni gärna tipsa om det!!! :)


...med kvist från trädgården


Nu tror jag minsann att det är dags att ta helg... äntligen äntligen börjar fredagsmyset!


Ha det underbart och trivsamt alla rara!
Kram

9 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Idag har även jag klarat av en sak och kan lägga den bakom mig, det känns skönt att äntligen få känna att det är helg. Oj vad det påverkar humöret=)

Nu myser vi!!
Kram,
Regina

Ida sa...

Visst är det skönt att det är helg!
Vilket fint inlägg! :)
Puss Puss♥

Åke och Tanterna sa...

Tack snälla vännen för Dina ord. Behövde dem mitt i uppgivenheten på Superkvinnornas "förmågor".

*KRAMAR i MASSOR*

Elsa och Helena sa...

Här är en till som har arkivet i huvudet och inte på papper. Kan bli lite rörigt ibland:) Men ack så skönt när några måsten är avklarade.

Önskar dig en mysig fredag nu...KRAM Helena

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Det var fint och enkelt piff! Helt i min smak!!
Ha en bra helg!! Kram till dig!

Unknown sa...

Jättefint piff!

Hyacinter är ljuvliga, men de passar nog inte riktigt in härhemma heller, så jag tror att jag kanske struntar i såna ;*)

Papper & penna= UNDERBART!
Älskar att skriva på vanligt vis, bara det att nu har tangentbordet framför dataskärmen visst blivit det viset...!?
Man får skärpa sej ;*)

Hoppas Du får en fin helg.
KRAM ♥ från Eva

Vita små hjärtan sa...

Så underbara bilder... vackert, vackert!
Ha en mysig kväll och en trivsam helg!
Kram Agnetha

Vardag och flärd sa...

Tänk att det kan bli så fint med en ättiksflaska! Etiketten är ju vacker, har inte tänkt på det förut.
Ett dyrt alternativ till hyacint är amaryllis som finns i många olika varianter.
Ha en fortsatt riktigt mysig helg!
Kram Eva

Unknown sa...

Underbara bilder! Så snyggt stilleben du gjort med ramar och ättiksflaskan!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram kram
Nelya