torsdag 5 september 2013

Om några o.c.h

Pimpad almanacka för viktiga kom-ihåg-saker...
...och ett ljuvligt småblommigt tyg i velour
Ljusslinga från Nice Presenter



Jag och Smulan har pimpat våra almanackor, inte på något avancerat sätt, utan med tjusiga papper och fina washi-taper. Och häromdagen hittade jag ett ljuvligt brunt och småblommigt velourtyg som jag inte kunde motstå. Jag tänker att det kan få bli en gosig kudde eller så. Vi får se. Och så har jag hängt min fina ljusslinga intill väggen med den underbara Morristapeten. För att öka mysighetsfaktorn. Det känns bra. Och jag fortsätter att älska William Morris tapetkollektioner. Lite mer nu på hösten faktiskt. Ja så är det minsann. 



Idag skiner solen. Underbart.
Finaste dagen till er!
KRAM
    

5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Hej vännen! Ja, det känns lite roligare med en fin almanacka, nu är den alldeles din egen!
Tyget är fint, blir säkert en härlig kudde, kuddar behöver man många för att sitta ombonat - och även till lyst!
Så fint det är att vi kan ha ljusslingor året om numera och inte bara till jul!
Raraste, jag önskar dig en särdeles fin helg!
Kramar Eva

martinealison sa...

Bonjour ma chère Maria,

Très heureuse de vous retrouver après ma longue absence estivale... Vous m'avez beaucoup manquée...

Je suis contente aussi de pousser la porte de votre blog et de découvrir votre petit almanach...
Gros bisous à vous

Anonym sa...

Mysigt!!!
Passar fint med ljusslingor nu igen.
Ha det gott
kram
AC

kavallinskan sa...

Vilken fin ljusslinga och vad era almanackor blev fina. Jag måste pyssla mer tillsammans med mina tjejer i höst!
Ha en fin helg!
Kram viktoria

LyckligaPraliner sa...

Tack vackra du för din kommentar idag och för alla kommentarer som du förgyller med! Du gör mig glad i hjärtat och jag uppskattar verkligen dina ord som du skriver. Och din blogg, dina inlägg och bilder förgyller stort!

Underbara tapeter och jag har funderat på den ljusslingan men kan inte välja färg eller bara vit. Ska ha den i köket ovanpå mitt Hemnes skåp från ikea. Tror att vit passar bäst då.

Ha en fin helg! :)

Jag jobbar hela helgen men är ledig måndag och tisdag. Det blir skönt.

Kram Ann-Louise