lördag 7 mars 2015

Med vilka ögon


Jag funderar ofta på föräldraskapet och jag fastnar vid det här med hur vi ser på våra barn. Med vilka ögon vi skärskådar för att sedan avgör vilka de är. Och jag rannsakar mina intentioner och tänker att deras framgångar är och förblir deras förtjänster. Den äran kan jag aldrig någonsin ta åt mig. Och samtidigt vet jag att deras sorger alltid kommer att vara mina, oavsett när, hur eller varför de uppstår. 

Och även om barnen i mina ögon sett är fantastiska och unika så vill jag säga till var och en att kära barn, världen måste mötas med varsam ödmjukhet. För i världens ögon är du kanske bara någon och i någon annans kanske inte ens det. Men oavsett vilket så finns jag alltid här. Och när du gläds då gläds jag dubbelt. Och om du måste kämpa då kämpar även jag. Med dig. För dig. Och alltid, varje dag.

5 kommentarer:

Ida sa...

Väldigt kloka och vackra funderingar! 💗

Anonym sa...

Jättefint och mycket klokt skrivet! <3
Kram AK

Vardag och flärd sa...

Maria, så fint, det är moderskärlek! Så vill jag säga till mina barn också.
Och bilden är så fin!
Ha en fin ny vecka du kloka, fina vän!
Kramar Eva

Anonym sa...

Väldigt fint och klokt skrivet!
Kram Carina

Anonym sa...

Det är så sant och fint det du skriver men kanske inte alla gånger så lätt heller. Men inte mindre viktigt att reflektera över, som du också skriver.
Vilken fin blogg du har!
Kramisar från Eva