lördag 29 augusti 2015

Om mixen och lite annat

Sticklingar
Låda för hårsnoddar - Lagerhaus -


I badrummet står sticklingarna som jag tog från läkepelargonen. Tanken är att de ska utveckla rötter men jag funderar på om det är bättre att sätta ner dem i jorden. Jag vet inte riktigt. Nåväl. Drar man försiktigt med fingrarna över bladen doftar det citrus och mint. Jag älskar den mixen.

Och jag älskar att det är lördag. De övriga familjemedlemmarna är och städar på karaten. Jag plockar lite i badrummet och sorterar samtidigt bland tankar och funderingar. Gläds över flera saker. En fin familj och underbara vänner. Nya utmaningar. Och så solskensväder och luft som är lätt att andas.  


En fin lördag önskar jag er!
Idag ska vi äta tårta.
KRAM

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ett råd vännen, jag sätter alltid mina pelargonsticklingar i jord och över dem en plastpåse med lufthål. Efter två veckor har de rotat sig bra.
Din fina familj kan du vara lycklig och tacksam för, jag är övertygad om att familjen tänker detsamma om dig!
Än finns det helg kvar att njuta av och den härliga luften börjar kännas .... så ha det riktigt härligt, rara du!
Kramar Eva

Julia sa...

Me ha encantado tu post, tienes recetas para chuparse los dedos, ha sido un regalo mirarlo.
Si eres de las que disfrutas con el sol y te encanta la naturaleza… ¡quédate a leer! Elracodeldetall.blogspot.com, porque en este post os traigo un trocito de bosque con algunas ideas para decorar con troncos y ramas. Alucinarás con la de cosas originales que se puede llegar a hacer. Te espero !!