tisdag 22 november 2011

Att snöa in sig

Förra årets underbara och ljuvliga hyacinter... 


Tänk att för ett år sedan hade vi snö... marken var vit och vintermagisk och man blev glad av att komma ut och höra knarret under fotsulorna! :)


Adventspynt från förra året...


I år är marken bar, den är visserligen väldigt cykelvänlig, men naturen känns inte lika spännande och  inspirerande som i fjol! Istället för att få pulsa i snön har jag under november fått snöa in mig på olika studier och artiklar om tonåringars psykosociala och somatiska hälsa. Fördjupa mig i hur dessa kan förklara olika skolvägran- och frånvarobeteende... Viktiga och högst relevanta fenomen att studera, men inte på långa vägar så gemytligt och trivsamt som att få göra snöänglar i ett vintermagiskt landskap! Jag längtar efter snö, den kan få komma nu! :))


Ha det gott och fint!
Kram

8 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint Du hade pysslat, och jag förstår ju att Du kommer att pyssla lika fint, bara snön faller...

Här har vi härlig diskänsla över natten, och lite kyligt...jag kom nyligen in från min vandring...

Kram från Eva

Anonym sa...

Håller med, vad fint!
Ha en bra dag vännen.
Kram Carina

Vardag och flärd sa...

Jag är glad att vi inte har snö och kyla än. Men jag förstår att du längtar efter snö som studerar så mycket, då kan det behövas ljus och härlig snöpromenad. Jag försöker att komma ut i skogen varje dag på lunchen och det är så underbart i detta milda väder och det doftar gott och svamp finns det fortfarande.
Men vi får säkert snö så du också blir glad.
Ha en härlig vecka och snart får du väl lite paus i ditt studerande vännen!
Kram Eva

Stina sa...

Ja, jag undrar verkligen om det kommer någon snö i år.
Våren kanske kommer tidigare än vanligt istället.:-) Kram Stina

Ida sa...

Mysig adventsinspiration!
Hyacinter är så fint, vad synd att ni inte kan ha det!
Puss Puss♥ vi ses senare!

Elsa och Helena sa...

Ja, det är ingen vidare julstämning. Lite snö kunde gärna få lysa upp trista november. Snart ska jag köpa min första hyacint man blir glad av doften:) KRAM Helena

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag håller absolut med dig! Är så trött på det gråmulna trista vädret nu och vill ha både sol och snö:) Tänk så mysigt det skulle vara med lite snö till advent!:)
Stor Kram Annelie ♥

Här är gudagott att vara ! sa...

Hade snö igår ...men idag försvann den :( !
-Det är tur man kan pigga upp sej med tända ljus och hyacinter...Visst är dom ljuvliga, och doften ♥ !
Ha det gott !
Kram Anneli