måndag 28 november 2011

Det enda...

Gammal skål från mina morföräldrar

Några torkade Berberisbär låter oss ana julens "röda"...


...i vårt hem som kan ge en föraning om den kommande julen, är ett enkelt adventsarrangemang bestående av ljus och mossa. Vi har inte haft tid att vare sig fixa eller dona... julens alla förberedelser får helt enkelt låta vänta på sig... i alla fall ett litet tag! :)

Nu ska jag ägna mig åt andra viktigheter... nämligen att slappa tillsammans med en sjuk och febrig Herman! Lilla gubben, säger inte mycket... ligger mest i soffan och gör ingenting!



Allt gott till er... ni stressar väl inte för mycket?!!!
KRAM


(ops, kom på att jag far med osanning..  
för vi har ju faktiskt hängt upp vår pappersstjärnslinga)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du hinner nog du med, bättre ta hand om barnen.
Fin adventsstake, lite som min.
Kram Carina

Unknown sa...

Det enklaste är oftast det finaste. Ditt enkla adventsarrangemang är så vacker.
Vilka underbara dopbilder du visade i ditt förra inlägg.
Hoppas att Herman blir frisk snabb. Krya på honom!
Kram kram
Nelya

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Maria.
Tack för en lång och fin kommentar, hos mig, som jag kan skriva under på i alla punkter, så väl vi är överens, och så roligt att någon tyckte till.

Vilka gudomliga foton från dopet, du har fångat deras miner, och känslor så fint, dessutom så är fotona skickligt taget rent tekniskt.
Bilden på din adventsstake, med den gamla symaskins lådan är jättefin, och så sist men inte minst, stjärnorna, håller med om att jag gör likadant fascineras av stjärnor.
Men så vackert, förstår om du bara njuter av din fina slinga, ibland så kan faktiskt materiella ting förgylla tillvaron, speciellt om det är en konstnärlig hand som din som har gjort arrangemanget. Egentligen så vantrivs jag i fula miljöer, och njuter i vackra, så ditt hem är underbart.
Många vara kramar till dig.
Zara

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Du gör så rätt - ta hand om och mysa med sjuklingen! Ta hand om nuet. Tid för julpynt kommer den också ......
Vilka härliga dopbilder du bjöd på! Verkar ha varit ett mysigt adventsdop:)
Stor Kram Annelie ♥♥

KLydell sa...

Vad tråkigt att Herman är sjuk!! Det är aldrig kul!
Man behöver inte pynta allt för mkt, det kan vara fint ändå! <3 <3 <3

Ida sa...

Hoppas att Herman kryar på sig snart!
Vilket fint adventsljusarrangemang!
Puss Puss♥

Milla sa...

Hej, appropå stjärnlampan (och den med hjärtat är superfin med!) så sa min svärmor "åh det var en fin adventslampa" men då sa jag "nähä den ska sitta där jämt!" :=) Som sagt, man har tid på sig att dona, för mig är julstämning nåt som kan tänka sig komma runt Lucia, om den ens infinner sig... kram Milla