onsdag 30 november 2011

Det lyser en stjärna för dig

Av några grenar kan man göra mycket fint...


Idag hände det... inspirationen infann sig vid ett lämpligt tillfälle och en gnutta tid kunde ägnas åt pyssel... och simsalabim, så blev några pinnar och en ljusslinga, en strålande adventsstjärna! :)


Det enkla är helt klart det bästa


Att pyssla idag kändes fint, det behövdes... kanske för att det är den sista dagen i november, precis fem år sedan vi fick släppa taget och ta farväl!

Älskade pappa... vi växte tillsammans, du gav mig styrka och tid och våra barn hade en morfar som visade omsorg. Av allt det du gav, gjorde du en rättvis fördelning! Inget barnbarn var bättre än de andra... i dina ögon var de lika betydelsefulla! Jag kan sakna det... att du fanns här och att jag fick berätta, att barnen fick berätta... hur vi hade det och vad vi gjorde! Jag vet att du brydde dig... för vår skull och inte för din egen! Det fanns något väldigt osjälviskt över dig... det tröstar mig att jag vet att du kände dig nöjd med ditt liv! Vi tänder ett ljus för dig idag... och vi låter adventsstjärnan lysa!


Kram

11 kommentarer:

KLydell sa...

Älskade lilla morfar! Tänk att det har gått så lång tid redan.
Jag såg på ett tv-program idag där de lagade hummer och då började jag tänka på morfar och hans begravning. <3

Unknown sa...

Så fint du skrivit om din pappa. Förstår att saknaden är stor.
Vilken fin adventsstjärna det blev!
Önskar dig en fortsatt skön kväll,
kram kram
Nelya

Anonym sa...

Så fint su skriver om din pappa!
Kramar Carina

Vardag och flärd sa...

Stjärnan är så fin - det enkla är det vackra!
Du skriver så fint om din pappa!
Ha det fint!
Kram Eva

Ida sa...

Lilla morfar, han var en riktig mysfarbror som gillade livets goda!

Vilken superfin stjärna! :)

Puss puss♥

Anonym sa...

Det kan inte beskriva vackrare än så!
Kram och puss gumman, du är fin!
//K

annika sa...

Du är bra på att uttrycka dig. Vackert skrivet till en älskad far. Det är 15 år sen min kära mor lämnade jordelivet.

Tycker mycket om enkelheten i din vackra krans....mycket fin.

Så fina barn du har som var på dop. Vilken liten goding som döptes.
Jodå jag såg att mönstret hade kommit fram. Så bra för då kan du sy lite nu :)

Det är mycket på jobbet och även hemma så det har blivit lite tid över för bloggandet.

Kram
annika

helen tilston sa...

A nice memory and tribute to someone who was very special. May the lighted candle bring comfort to you.

Helen xx

Här är gudagott att vara ! sa...

Så vackert du skriver om din pappa !
- Sorgen försvinner så småningom, men aldrig saknaden ♥
Tur att minnena finns kvar hos oss som tröst och glädje !
- Så vacker stjärna... jättesnygg !!!
Kram Anneli

Tre Tanter sa...

Så vackert skrivet, precis så var min pappa också. Osjälvisk och generös...nu blir den här tanten nostalgisk igen.

Tre Tanter

millandante sa...

Så fint du skriver... blir alldeles varm i hjärtat:)
Och så fint hjärta!!!

KRAM