tisdag 1 november 2011

Färgglatt och ätbart

Idas goda minicupcakes... med chokladkross och blåbärsfrosting


Den här veckan har barnen höstlov och det känns både välbehövligt och mysigt! Igår var hela familjen iväg och bowlade, vilket var jättekul och alldeles lagom krävande!!! :)  Under den resterande veckan tar vi det lugnt, intentionen är nämligen att  vi vare sig ska stressa eller jäkta... bara mysa och ha det skönt!! Just nu känns detta emellertid som en utmaning... varför berättar jag vid ett senare tillfälle!!!  :) 

Att mysfika och äta färgglada sötsaker tillsammans med sina barn och barnbarn är ett trivsamt sätt att spendera sin tid... Vad gör ni när ni känner för lite avkoppling, eller när ni vill motverka en stressfylld tillvaro?


Tisdagskram
(från en bloggare med mycket "pirr" i magen!)
 

6 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Nu blir jag nyfiken vad du har för "pirr"!
Kram Eva

Unknown sa...

Läckert med blåbärsfrostning! Nu blir jag också nyfiken vad du har för "pirr" :)

Du frågare mig om objektivet.... Jag vet faktiskt inte... Min man tog kameran till USA så jag återkommer när han är tillbaka.

Ha en fortsatt mysvecka!
Kram
Nelya

Anonym sa...

Nyfiken i en trut blev jag med.
Jag har också bakat med blåbärsfrosting, gott!
Ha en bra kväll.
Kram Carina

martinealison sa...

Hummmmmmm ma chère Maria, que de belles couleurs à mettre en bouche!
Si ces fameux petits gâteaux se trouvaient tout près de ma palette, je crains ne plus faire la différence avec mes couleurs! Alors pinceaux ou cuillère?...
Gros bisous

Ida sa...

Det var mysigt att få träffas och mysfika lite! :)))

Puss puss idag ska det pluggas!

Klydell sa...

Mums vad gott!!