söndag 7 juni 2009



Baka baka liten kaka!


Älskar kakdeg, oftast godare än färdiggräddade kakor!


Idag har vi haft en riktig bakdag här! Jag var jättesugen på att baka, så jag passade på att prova ett nytt recept från Leila Lindholms a piece of cake, äppelmuffins med crumble och de blev verkligen jättegoda! Övriga sorter som jag hann med är "gamla och beprövade" men väl så uppskattade av barnen! :)


Äppelmuffins, kola- och havrekakor samt american cockies!


Det är så himla skönt att vara ledig och slippa känna stressen över diverse skolrelaterade arbeten! Nu kan jag lägga energin på att ombesörja lite här hemma! Här behöver både storstädas och tvättas, men i skrivande stund känns det som ganska behagliga arbetsuppgifter! ;) Dessutom behöver trädgården en riktig make over och även det ser jag fram emot att få ägna mig åt!


Ljusmanschetter i vita pärlor, rosa porslinsblomma och vit spetsgardin!


I kväll ska vi mysa framför TV´n och jag ska försöka att sticka på den lilla babytröjan som förhoppningsvis snart ska bli klar!

Ha det bra och tack för att ni tittade in här! <3

Maria



1 kommentar:

Anonym sa...

Va gott!