lördag 13 juni 2009

Mysfika!


Älskar cholkad!

I flera dagar har jag gjort allt annat än det jag borde, nämligen att städa. Varje morgon stiger jag ur sängen med intentionen att jag ska röja och redan vid frukostbordet har jag lagt dessa planer åt sidan för andra mer angenäma göromål..... som tex att baka... :) Men ska jag vara riktigt ärlig så borde jag nog vila lite mer....



Hembakta Cupcakes!


Eftersom våren har varit väldigt intensiv och jag tidigare varit utbränd, borde jag ta det lugnt.... Men gisses vad svårt det är! Under hela året har jag gått på högvarv och alla kloka tankar om att göra saker i måttliga mängder har varit väldigt svåra att anamma.......
Hur lär man sig att ställa rimliga krav på sig själv? På något sätt har jag lyckats lura mig själv till att tro att mina ambitioner numera skulle var normaliserade.... men ack ack ack, vilken illusion..... Min handledare skrev dock något väldigt klokt i mail till mig gällande mitt PM " det gäller att kunna släppa när det är "good enough" för ingen annan märker hur mycket arbete man har lagt ner..... ". Så mitt motto kommer från och med nu att vara ""good enough" är mer än alldeles utmärkt", vilket jag innerst inne är väl medveten om, men tidigare haft svårt att manifestera!
I går kom tjejerna hem med sina respektive och vi hade en riktigt mysig lördagsfika! Senare på kvällen var vi ute och gick och trots graviditeten pinnade I på i full fart!
I veckan som kommer får vi besök av Åsa och hennes tjejer, vilket ska bli jättekul! Innan dess ska jag bara hinna med att vila lite...... sticka babytröja och glo på TV! :)




Blommor på gummistövlar, i lera och som naturen skapat dem!





Kram Maria
<3

5 kommentarer:

Ida sa...

Väldigt sant, man ska inte ha alldeles för höga krav på sig själv och man ska inte slita ut sig på små saker!

Fika är ju livets gyllene små stunder! man kan aldrig fika för mycket!!

Nu ska jag ta mina gummistövlar och älskling på en promenad i regnet!!

PUSS PUSS!

Anonym sa...

Hej:-)
Det är AK, vill bara säga att jag tycker du skriver så fint och tar underbara bilder!
Kram<3

Maria sa...

Tack sötnosar! <3 <3 <3

Gudrun sa...

Kakorna ser verkligen goda ut.
Känner igen det där med att ta det lugnt, det är svårt att stoppa när det är kul. Ha det bra.

Maria sa...

Tack för dina ord!
Maria