söndag 6 december 2009

Andra helgen i advent

Änglasöta tändsticksaskar!


I går var vi i Stockholm och firade jul med Johans föräldrar, systrar och deras respektive män och barn! Vi hade knytis med massor av god julmat, nubbe och smarrig efterrätt! :)
Från början var det meningen att vi skulle sova hos min kusin och hans familj för att, som idag, umgås lite. Men då vi vid ett par tillfällen fick ställa in själva julträffen , ändra och boka om igen, valde vi till slut att sent i går kväll åka hem. Detta förklarar varför jag är en aningens trött idag! :P

För att vi inte ska slita ut oss alldeles har vi därför haft en skön och mysig slapparsöndag! Smulan har stickat medan jag har gjort färdigt julkorten, kokat knäck och fixat med hyacinterna! Nu står Johan och fixar lussedegen och senare ikväll ska vi mysa med bullar och glögg! :) Kanske tittar vi på en mysig film. Jag är lite sugen på att se Love Actually, den är så himla söt!

I morgon har jag inga föreläsningar så då blir det ett besök hos min goa vän Annika i Västerås! Det hela har varit planerat i flera veckor och jag ser verkligen fram emot att få hälsa på henne! <3


Årets julkort, med olika motiv från servetter jag hittade på Ide´och Hobby!


Jag hoppas att ni haft en skön helg och att den kommande veckan blir superbra!

Kram från mig!



4 kommentarer:

KLydell sa...

Ohh vilka fina kort du har gjort!! Jag skulle också vilja göra julkort i år.. Får ta en sväng upp på stan idag.

Maria sa...

Ja gör det, du brukar ju göra så fina julkort!!!! :)

Ida sa...

Mamma dina julkort är superfina!(som alltid). Kajsa dina brukar också vara det för den delen. <3

Maria sa...

Ja så fina alla julkort blir! ;) Ser fram emot att få dina, de blev riktigt riktigt söta!!