söndag 3 januari 2010

Därför gör ett par rosa raggsockor mig så glad...



Rosa raggsockor!


Hur livet än ter sig, så är det sällan som jag ångrar något jag sagt eller gjort.... Med det skrivet, säger jag inte att jag aldrig tycker att jag gör fel, eller inte kan be om ursäkt, för det händer! :P Inte heller är det ofta som jag grämer mig över något jag inte har eller borde ha gjort, vilket kan beror på att jag oftast noggrant funderar över mina val och dessutom är ganska osentimental...

Men det finns en händelse där jag känner att mitt agerande varit långt ifrån det bästa och där mitt handlande borde varit annorlunda! Där mitt ansvar att skydda någon varit otillräckligt så att denne, flera år efter det inträffade, fortfarande får brottas med de konsekvenser som detta fört med sig! Någon som på ett mycket brutalt sätt både psykiskt och fysiskt råkade illa ut och där jag varit oförmögen att förutse och förhindra att detta skulle hända.....
Då skadorna uppdagades var jag visserligen så arg och handlingskraftig att jag lyckades eliminera det kontaktnät som fanns mellan någon och faran, men min sorg och smärta vilseledde mig till att tro att jag gjorde det rätta genom att inte agera hela vägen..... Jag inbillade mig att jag på så sätt medverkade till att skydda och ombesörja.... Jag hade fel!


Det är många som vet, med det finns fler som inget anar och även dem har jag skyddat, från verkligheten och sanningens mörka sida... Och för dem har det dolts, vad det kostar! All den sorg och smärta som likt ett väsen, dagligen funnits där. Oändligt mycket ångest och oro som även den ständigt varit närvarande!


Trots detta har denna underbara människa (någon) lärt sig att leva i verkligheten, fastän den ibland gör ont och svider. Och även om mörkret har funnits, har det aldrig besegrat glädjen eller lyckan för någon av oss. Inte heller har det kunnat stjäla vår känsla och förmåga att uppleva och uppskatta livets små eller enkla ting..... En klapp på kinden, en solig vinterdag, men även något så simpelt som ett par sockor.... Därför gör ett par rosa raggsockor mig så glad!


Glädje!

God fortsättning på det nya året!

Kram Maria



1 kommentar:

Ida sa...

Vilken fint inlägg! Puss Puss