måndag 27 september 2010

Sol ute, sol inne...


..... sol i sinnet! :) Åh vad jag är glad! Vädret är härligt, barnen är friska och jag klarade "värsta tentan hittills"! Dessutom fick jag mitt förstahandsval av handledare, vilket betyder att mitt uppsatsarbete kommer att kunna fokusera på mitt absoluta favoritområde, ångestsyndrom och självkänsla! Jippi! :)

Men innan vi börjar med uppsatsen måste nuvarande kurs klaras av, och det känns minst sagt läskigt. Kursen ska nämligen tentas av på ett kusligt sätt, vilket innebär att vi får en kombinerad skriv och databaserad tenta... Oj oj oj, vad jag har mycket att lära! Alla uppgifter ska utföras i ett beräkningsprogram, vilket bland annat analyserar forskningsmetoder och i vilken grad resultaten är statistiskt signifikanta.... Urk, jag har hjärtklappning varje gång vi labbar och just den här typen av uppgifter skrämmer mig.... Men meningen är ju att vi ska få användning för våra kunskaper, så det finns ju en poäng med det hela! :P



Jag hoppas att ni har haft en skön och fin helg!!! :)  Här hann vi med lite av varje. I lördags blev det en trevlig tur till Marieberg och lite trivsam shopping hos rara Nina. Under söndagen fick vi besök av Johans syster med familj och helgen avslutades med en lightvariant av "Halv åtta hos mig"! Först ut med en bjudning var Nora och jag. Vi tillagade "Tudilus" middag medan Johan och Herman fick vara "gäster"! Det var riktigt mysigt att få fixa och greja tillsammans med Smulan och nästa helg är det grabbarnas tur att bjuda tillbaka! :)


Önskar er en trivsam start på den nya veckan!
Allt gott!
KRAM

7 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Grattis vännen vad du är duktig!!!!!!
Ja du, hade känt igen dom utan att du skrivit det :) De är så fina, jag köpte aldrig nån själv märkligt nog. Det var tider det, kul var det!!!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Anonym sa...

Grattis min favorit vän :) Vad fint med den vackra ljungen !!!!!!!!! Pussisar och kramisar i massor från mig och Melkis !!!!

KLydell sa...

Vad läskigt med skolarbetet, men kul att du fick VG på tentan! Det var du förtjänt av!!!
Hoppas att deras mat är lika god som eran! <3

Ida sa...

Grattis älskade mamma,jag visste att det skulle gå bra på tentan!
Gud så vackert det blev med ljungen!!
Vad roligt med "halv 8 hos mig", vi ska också köra det i helgen! hihi

<3 <3 <3

Stina sa...

Tack snälla!

Javisst, länka du.;-) Kram Stina

nina/nice sa...

Grattis igen till duktiga dig, som klarade
tentan!!!
Vad mysigt det låter med halv 8 hos mig!
Ha en underbar fortsatt höstvecka!
Kram Nina

Home No.1 sa...

Grattis!!! Kul med halv 8 hos mig :-)
Kram Annica.