lördag 16 april 2011

Passion och engagemang

Till middagen.....
   

Visst är det härligt med människor som hänger sig... de som brinner för det de gör! Människor som har något att förmedla, något de vill föra vidare, och som genom sin passion och kreativitet lyckas fånga vår uppmärksamhet, vårt inre väsen!!! :)

 

I köket....


Min morfar var en hängiven människa, som älskade livet och det han gjorde! Tack vare sin passion skapade han inte bara engagemang, han skapade magi! Ingen annan, som jag känner, kunde spela piano som han, trollbinda omgivningen med sina tankar eller förmedla upplevelser på ett sådant fängslande och fascinerande sätt! Min morfar fick ett långt liv, närmare bestämt 94 år! Han älskade att få leva, både under med- och motgångar... och han hade en fantastisk förmåga att se det goda och fina i livet, det som skapade glädje och lycka!!!

Jag brukar tänka på honom när vi äter moussaka, för min morfar gillade att laga mat och han älskade verkligen medelhavsmat....

Ha det gott alla rara!
Visst är det härligt att det är lördag!
KRAM

6 kommentarer:

Anonym sa...

Medelhavsmat är utgott!
Skönt med lördag!
Ha det bra Maria!
Kram Carina

Vardag och flärd sa...

Jag tror att du är lik din morfar!
Ha en riktigt fin lördag!
Kram Eva

mamma lycklig sa...

Jag håller med Eva här ovanför, du är väldigt lik din morfar. Du fick mig att tänka på min egen morfar, åh vad jag älskade honom. Jag kommer i håg att han var hemma hos oss vid ett tillfälle och jag bjöd honom på lasagne. När vi hade ätit färdigt så sa han det här behöver du aldrig bjuda på igen. Han var finkänslig han;o)
Ha en fin helg. Kram Nettan

Stina sa...

Mysig morfar! Härliga bilder också.
Jag ska skriva om min morfar någon dag. Förra gången var det om farmor. Tänkte ta alla 4, men en i taget.:-) kram Stina

Ida sa...

Morfar Gösta!! Hur underbar var inte han! Jag kommer ihåg hans 90-årsfest som om det var igår! Hur han satt vi sitt piano och spelade ett underbart Mozartstycke och hur han verkligen trivdes med god mat och trevligt sällskap!

♥♥♥

annika sa...

Härligt med hängivna människor. De stannar upp och tar tillvara stunden.

Ha en skön vecka

Kram
annika