fredag 10 februari 2012

Bockar Blundar och Tackar

Vaxblommor...

...och Pärlhyacinter


Vid lunch kunde jag äntligen ta fram listan och bocka av ett par av alla måsten... Åh vad härligt det kändes! Men underbart är kort, för nu väntar nya uppgifter (turligt nog, mycket roligare sådana)! ;)  

Annars är det mesta sig likt! Smulan ligger däckad i soffan, hemmet håller på att damma igen och diskbänken är full av av urdruckna Óboyglas, temuggar och halvätna mackor... ja ni förstår! Så samtidigt som jag bockar av på listan, blundar jag lite för att inte distraheras av all den obeskrivliga röra som just nu kännetecknar vårt hem!



Önskar er en makalöst trivsam och skön helg!
Åh vad ljuvligt det är med fredag!
Ta hand om er!
Kram



Igår fick jag ett oväntat telefonsamtal...
och fylldes av inspiration inför vårens skrivande! 
Tack fina Britt för att du är så härlig!

4 kommentarer:

Åke och Tanterna sa...

Även Du Maria...

Tack för ett härligt samtal.

*KRAMAR om*

Vardag och flärd sa...

Kära Maria, ditt hem är helt normalt och jag tror att det är alldeles underbart hemtrevligt!
Jag önskar att du får en mysig fredag kväll och en härlig helg!
Kram Eva

Anonym sa...

Vännen! Vilka vackra bilder.
Trevlig helg
Kram Carina

Stina sa...

Härliga blommor. Jag stod och kikade på såna igår när jag skulle ha tulpaner. Men det blidde bara tuliper.:-) Kram Stina