fredag 17 februari 2012

Un Bisou de Mme Pitou

Turquoise in my hart


Turkos... tänk att man kan älska en färg så mycket! :) När jag var tonåring och utbildade mig till dekoratör hade jag två härliga färgperioder... Den första resulterade i att hela min värld (betyder lilla studentlägenhet och i princip alla mina kläder) var rosa och den andra begränsades mer till att utmärka klädseln i form av turkosa nyanser och färger!!! 

Om ett par veckor ska vi fixa i sovrummet... och då minsann ska en av väggarna kläs i en ljuvlig turkosfärgad tapet med blomsterrankor och fåglar... Tapeten kommer från kollektionen Un Bisou de Mme Pitou (klickbar länk) och är ljuvlig!!!



Om ett par timmar tar jag kväller
tillsammans med finaste lilla barnbarnet!
Ha en makalöst trivsam helg alla rara!
KRAM

10 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ja, det känns som det behöver komma in glada varma färger i hemmet nu och i stugan började svärdottern fixa redan förra sommaren, det blir stora förändringar med färg och blommor och fåglar.
Ha en härlig kväll tillsammans med lilla Dorisen, vännen!
Kramar Eva

Vita små hjärtan sa...

Å vad härligt att spendera kvällen med den lilla sötnosen!!!!!
Ha en toppenhelg!
Kram på dig Vännen! /Agnetha

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ida sa...

Äpplet faller inte långt från päronträdet...♥ ;)
Underbar bild!!!!
Puss Puss

Anonym sa...

Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Vilken vacker skål.
Kram Carina

annika sa...

Du njuter nu av lilla Dorisen förstår jag. Själv var jag hos Malva en stund i efm. Jisses så hon pratar nu. Underbara ungar!

Kram

millandante sa...

UNDERBAR bild!!! Och det låter så fint med den tapeten i sovrummet:)

Hihi, jag minns även min turkosa period på 80-talet...;) Och jag älskar färgen än idag, även om jag inte klär mig i den från topp till tå, som då;)

KRAM
Så mysigt med barnbarn:)

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Oj vilka fina tapeter det hade!! Blir spännande att se den på plats sen!!
Ha en skön söndag! Kram!!

Tre Tanter sa...

Dina foton är så vackra...skira och ljuvliga...kram 3 tanter.

Anonym sa...

Hej min vän!:-)

Ja fy, jag minns verkligen din rosa period. Efter den upplevelsen är det först nu snart 30 år senare som jag börjar kunna tåla den färgen igen. Allt var rosa i din omgivning, ja, jisses hela du var rosa(fast jag tyckte ju om dig ändå);-) Man kan lugnt säga att du har ändrat inriktning, idag är din smak utsökt, men jag minns vårt 80-tal...:-) Kram AK