onsdag 2 maj 2012

Lycka kan beskrivas som en turkos daggdroppe

Kastehelmi "daggdroppe" av Oiva Toika




På vägen hem från Blekinge passerade vi igenom glasriket och diverse olika glasbruk och butiker! Jag hittade då en underbart turkosfärgad lykta från iitala, vilken jag inte kunde motstå! Vilken lycka! 

Att finna lycka i något så simpelt som en ljuslykta kan tyckas ytligt. Men för mig kännetecknas en sådan lycka av flertalet  omkringliggande och betydelsefulla omständigheter, vilka gör lyckan fullständigt legitim och underbar! Mycket av det som i livet inte resulterar i tråkigheter kan jag känna, mer eller mindre, frambringar lyckokänslor! Att känna glädje, till skillnad från skadeglädje, är ren lycka! :)



Jag hoppas att ni är lyckliga och glada!
Kram
 ♥ 


4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, ibland så finns det ett djup även i ytligheten...och det beskriver du väldigt fint här.

Kramen från Eva

martinealison sa...

Tout simplement adorable... Je pense que j'aurais fait comme vous ma chère Maria, je n'aurais pas résisté ! Je suis certaine que la lueur des petites bougies fait étinceler les facettes de cette verrerie...
gros bisous à vous

Vardag och flärd sa...

Så vackert! Många saker man har är förknippade med minnen och när man ser på dessa saker kommer ofta minnen och känslor fram, det är fint!
Ha en härlig dag, vännen!
Kram Eva

Anonym sa...

Jättefin vännen, gillart!
Ha en bra kväll.
Kram Carina