tisdag 21 augusti 2012

Att vara långsam (igen)

Filmtittande liten sötnosa



Vardag, men jag försöker att vara långsam nu. Sitter inte 15 timmar per dygn och skriver. Försöker att inte ha hjärtat i halsgropen. Jag intalar mig själv att livet och hälsan är viktigare än högpresterade texter eller analyser (vilket givetvis är självklart, men svårt att efterleva). Jag längtar efter den skrivfria helgen och vill helst bara sitta uppkrupen i soffan tillsammans med en förkyld Nora. Eller göra som liten sötnosa ibland gör... ligga raklång på golvet och titta på film. Men jag fortsätter att skriva och jag strävar efter att vara långsam. Hur gör ni för att vara långsamma?



Fin tisdag!
Tack för 
att 
Ni 
tittar 
in!
♥♥♥

6 kommentarer:

Anonym sa...

För mig är långsamhet en medfödd gåva ibland brist.

Kram vännen!
Carina

Vardag och flärd sa...

Ja vännen, det är inte lätt att vara långsam när uppgifterna hopar sig - men jag tycker du är ett steg i rätt riktning när du tänker på att du ska vara långsam! Jag försöker hejda mig - ibland - när det rusar på för mycket och ibland lyckas jag, ibland inte. Men som sagt - tanken är god.
Ha det nu riktigt härligt och lägg dig tillsammans med lilla sötnosa och gosa en stund!
Kram Eva

Åke och Tanterna sa...

Jag önskar jag kunde ta det "långsamt".

*KRAMAR om*

Åke och Tanterna sa...

Tjoho... förvirringen måste varit totoal... DEN lampan ligger fortfarande i sin kartong och är Din om Du vill. Samma pris som vi köpte den för... Ska kolla kvittot så jag inte säger för mycket.

*KRAMAR om`na*

CreandoPhoto sa...

Jag tycker att det är svårt.... Ibland måste jag stanna upp. Fokusera och vända tillbaka till mina värderingar och ideal. Jag behöver städa lite i mitt liv och göra om. Hösten brukar vara en sån period när det är dags. Nu är det dags egentligen, det har jag känt i några dagar....

Kramar

annika sa...

Inte är det så lätt att vara långsam eller att ta det lugnare. Men jag brukar intala mig att inget ont eller allvarligt händer om jag inte hinner med detta nu i dag. Lägger också märke till att andra människor inte alltid utför allt på momanget.

Lycka till

Kram
annika