fredag 24 augusti 2012

Inget värde i hat

Kärlek

Glädje

Doris har världens bästa mamma


Min dotter har under en tid blivit utsatt för näthat. Personen som anser det vara viktigt att omskriva min dotter gör det på sin blogg. Personen är inte okänd för oss och tanken är väl att dottern ska läsa dessa inlägg. 

Nu har min dotter tack och lov svårt att bli ledsen över detta hat. Det går liksom inte att ta en bitter och elak människa på allvar. Det finns liksom inget värde i ständiga inlägg vilka bygger på att andra människor framställs som ointelligenta, blåsta och pantade. Inlägg i vilka människor kategoriseras utefter ogrundade och märkliga föreställningar. Där andra människor beskrivs sakna självinsikt, har fel värderingar, eller helt felaktigt anklagas för saker de inte gjort. Det finns liksom inget värde i att bry sig om hat.

Man skulle ju kunna fråga sig om den här personen är lycklig? För jag kan ärligt talat inte förstå hur någon kan känna att det är värt mödan, eller berikande för själen, att ägna sin tid åt dessa elakheter. 

Nåväl! Idag ska jag umgås med mina underbara och helt makalöst fina barn och barnbarn. Jag hoppas att ni får njuta fredagen! Det ska vi. Och inte en tanke ska vi ägna denna nätmobbande person.


KRAM
 ♥ 

  

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det är helt klart trist med människor som skriver elaka kommentarer eller liknande om folk. De måste ha ett väldigt tråkigt liv. Tur att din dotter inte blir ledsen. Själv har jag fått elaka kommentarer så jag har kommentargranskning nu. Jag har även haft min blogg låst och bara öppen för inbjudna.
Hoppas det blir ett slut på eländet.

Kram Lena

Vardag och flärd sa...

Kärlek, glädje och gemenskap är det bästa vi har! Jag kan förstå om någon är bitter men jag förstår INTE hur man kan låta sin bitterhet gå ut över någon annan - i detta fall din dotter. Hoppas hon inte låter sig beröras för mycket av detta utan kan vara glad och lycklig tillsammans med den sötaste lilla flicka som finns - och sin fantastiska mamma.
Jag önskar er en helg full med glädje och kärlek!
Kramar Eva

Anonym sa...

Kram vännen! Bara strunta i personen. Det finns märkligt folk lite varstans. Inte värda ens tankar.

Ha en bra helg.
Carina

Härligt hemma sa...

Kloka och insiktsfulla ord som vanligt!! Ja det där med hat och förakt är något som startar många tankar kring hur en människa kan bli så emotionellt skadad under livet så att den måste tillföra hat och förakt gentemot någon annan för att hantera vardagen och sina egna brister. sorgligt!!
Kramar till Er fina familj!!

KLydell sa...

Nej det finns ju så många bittra människor här i världen! Det är så synd när deras bitterhet ska gå ut över andra!! <3

Stina sa...

Ja, de där klumpedunsarna finns då överallt.
En sak är säker... De mår sämst själva.

Kram Stina

annika sa...

Ja det är synd om krakarna som inte har ett eget tillfredsställande liv. Bra att det inte blir den reaktionen som personen i fråga vill ha.
Nu njuter vi av helg.

Tyget är faktiskt en färdigsydd klänning som jag köpte på Indiska i somras...ekologisk bomull...så skön. Då jag såg den där i affären så hörde jag nästan att den ropade mitt namn :)

Kram

Åke och Tanterna sa...

Inte nog med att det är lågvattenmärke på sådana människor, det är en olaglig handling att skriva illa om andra.

Visst har vi yttrandefrihet, men med den kommer även ett STORT ansvar. Aldrig kränka någon annan... varken i bild eller text. När det gäller offentliga och kända personer, så får de stå ut med lite mer än oss vanliga dödliga, och det är BARA personen som blivit skriven om och fotograferad, som kan avgöra om det är kränkande. INGEN annan. Den som skriver kan inte komma och säga att det inte är kränkande... NOPP... så går det inte till... det är den utsatte som avgör.

Jag tycker Ni har fantastiskt fina barn och en underbart ljuvlig liten dotterdotter... Hälsa dem med en bamsekram från oss.

*KRAMAR om*