torsdag 24 januari 2013

Oordning och väldigt lite reda

Redo för ugnen

Färdiggräddade


Idag består eftermiddagens trivsamheter av marängbak. Jag känner att maränger med vispgrädde och hallon är precis vad den här torsdagen mår bra av. Gofika tillsammans med barnen. De två som fortfarande bor hemma och där en av dem under gårdagkvällen troddes vara försvunnen. Men endast för att föräldrarna var trötta och disträa och hade svårt att minnas att han var precis där han skulle. Nämligen på kulturskolan. "SUCK". Så kan det gå när barnen har en förvirrad pappa och tillika förvirrad mamma. Då kan kvällen resultera i timmar av oroligt sökande ute i mörker och iskall kyla. Då kan varandet övergå i oordning och väldigt lite reda.

Nåväl. Allting väl. Och skönt är det. Så i eftermiddag blir det mysfika innan kvällens alla måsten och aktiviteter sätter igång.


Ta hand om er!
Jag hoppas att ni är bättre
på att hålla ordning 
på varandra.
Kram

6 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Både fniss och usch. Liiiite roligt att ni var lite förvirrade och usch åt om det hade varit så. Marängerna fnissar jag inte alls åt för dom ser perfekta ut! (Hm, nu kanske jag skrev in mig själv i ett hörn. Jag menar ju INTE att ni skulle vara något annat än perfekta) Ja, vi fnissar lite åt det här!
KRAAAAM!

Vardag och flärd sa...

Men vännen, jag kan tänka mig att det varit oroligt och faktiskt hemskt. Ibland tar man fel på dagar och tider och det blir förvirrat. Skönt att allt var i sin ordning och gofika måste man ge sig tid till.
Nu hoppas jag du får en lugn och ordningsam kväll och imorgon är det fredag!
Kramar Eva

blockethuset sa...

Härligt att allt inte spikrakt och strukturerat i vardagen...livar ju upp tillvaron om man får springa runt och leta efter varandra:)
Goda maränger ser det ut som..
Kram!Carina

Sirpa sa...

Alla har sina stunder! Har det bra!
Kram Sirpa

Ida sa...

Ha ha typiskt er... underbara bilder och fantastiskt goda var dem! Tur man fick vara med på ett hörn!
Puss Puss♥

LyckligaPraliner sa...

Ni är inte ensamma om detta kan jag säga :))

Kram Ann-Louise