onsdag 16 januari 2013

Ungefär så

Överlevde trots att de låg kvarglömda ett 
helt dygn i en vinterkylig bil

Ljuskällor som fortfarande sprider
trivsamt sken om kvällarna

Till låns, Idas loppade spegel

Den urplockade vägghylla, i väntan på piffning


Jag tror att den viktigaste näringskällan för vänskapliga förhållande återfinns i snällhet och bitterfri omsorg. En ärlighet som grundar sig i välmening, men som inte tar sig friheten att kritisera eller sänka andra människors värde eller handlingar. Ungefär så tror jag.

Den här veckan har jag haft flera fina möten. Måndagen inleddes med en solskenspromenad i sällskap med Bettan och senare blev det ytterligare en promenix tillsammans med Åke och hans följe. Under gårdagen spenderades dessutom några timmar med Karin. En hel del trivsamma och berikande samtal har det blivit. Och till det flertalet skratt och funderingar.

Idag har jag korrekturläst engelsk text. Suttit alldeles för mycket på rumpan. Ätit på tok för lite. Flyttat en lökväxt till den annars så urplockade hyllan. Och snart väntar middag med familjen. Min dag på ett ungefär. :)


Tänk att det är torsdag i morgon
Ta hand om er!
Kram
 ♥ 

3 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Du har haft många trevligheter, vännen - och då måste det finnas lite allvarligt arbete också eller ..... jo, så är det nog ...
Åh, vad jag tycker om spegeln, förmodligen hade nån snäll tant en sådan när jag var barn för jag känner så mycket för den!
Tur att krokusarna är seglivade och inte ger sig i första taget!
Ha det nu bra och snart är det helg och lite avbrott i vardgligheterna!
Kramar
Eva

Sirpa sa...

Låter att du har haft det bra! Önskar dig en skön onsdags kväll!
Kram Sirpa

Annas röda stol sa...

Fint med lökväxter! Wow va snygg spegeln är :) Ha en bra kväll. Kram Anna