lördag 3 januari 2015

Julens vilsamheter och annat vackert

Vackra och fortfarande lite knoppiga...
...men tyvärr outhärdliga i sin doft
P.L.Ä.D.E.N
- den med stort utropstecken -
Färgkombinationerna
Många timmars arbete
Så obeskrivligt vacker


Vi jular fortfarande. I år står en plastgran i vardagsrummet och den kommer att få vara kvar ett tag till. Vi har inte tröttnat det minsta på juligheterna. Inte alls. Faktum är att det är först nu som julledighetens sysslor börjar övergå i en vilsam känsla av frid. Och den vill jag hemskt gärna behålla ett tag till.

Så vi fortsätter med julandet. Äter julgodis och julkakor. Går långa promenader medan det fortfarande är ljust. Spelar spel och gör sådant som hör ledigheten till. Som att se på underbara filmer som den HÄR (baserad på den HÄR boken) och genom att lyssna på P1 och den HÄR otroliga människan. Och så gör vi ingenting. Vilket jag helst gör liggandes i soffan och då under min nya favoritpläd. Den som Kajsa har virkat och som helt klart är den vackraste pläd jag någonsin har ägt.


Allt gott!
KRAM

5 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

En underbar u n d e r b a r pläd!!! Så väldigt vacker! Färgerna.. åh de lägger som smör runt hjärtat, höll jag på att skriva. Tills jag kom på att det nog är farligt med smör runt hjärtat. Förstår att du är väldigt glad i den och uppskattar den!

Kram ♥

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Jag håller med Dig om den där "otroliga människan" - Lars Lerin är så himla underbar!/Lilla gummann

Vardag och flärd sa...

Så vacker pläd Kajsa gjort, vilken härlig färgsammansättning! Förstår att du tycker om den, det ligger mycket arbete och kärlek i den.
Det gläder mig att ni har så härligt avslappade och mysiga dagar, ta vara på julledigheten!
Här har julen åkt ut (utom stakarna i fönstren) men mysigt och skönt har vi.
Lars Lerin - jaaaa!
Vännen, ut med hyacinterna innan de börjar dofta och njut av annat fint!
Kramar Eva

Annas röda stol sa...

Wow så fin pläd!!! Du får ha en fin fortsättning på det nya året. Kram Anna

krulli sa...

Nog är det väl annars så att barrandet är det som gör att man kastar ut granen? Det slipper ni ju.
Hyacinter är så otroligt vackra och de luktar himla gott, fast det kan bli starkt ibland.