onsdag 21 januari 2015

På vift i barndomsstaden

Frukostmys på Global Living (länk)
Kombo av nyttigheter och sött
En till (nästan likadan) bild
Supergod bagel med tonfiskröra - vetemjölsfritt bröd som kan beställas från Friends of Adams (länk) -
Lunch på Brasserie Stadsparken (länk)
Finaste finaste barndomsbästisen
(i huset till vänster jobbade min pappa en gång i tiden)
Laxwallenbergare med skaldjurssås, pressgurka och potatispuré
Till den suveränt goda maten serverades fläderblomsdryck
Gillar den trivsamma miljön
Melkers häftiga tapet
Finaste hyllan - IKEA -
Ljusslinga och lite annat i sexåringens rum
Förtjusande små necessärer
Ett helt fat med smarriga chokladbollar
Eftermiddagsfika och småpratande vid köksbordet
Halsbandet - Edblad


Igår var jag på vift i Västerås och hela dagen kan sammanfattas med ett stort hjärta! Att få umgås, äta och strosa i butiker tillsammans med sin barndomsbästis var precis vad min själ och mörbultade kropp behövde efter halkolyckan. Tack älskade och finaste vän för en ovärderlig dag!!!

Jag gillar Västerås City som för övrigt har ett enormt utbud av restauranger och fik. Global Living serverar exempelvis vetemjölsfria smörgåsar och bakverk vilket känns otroligt lyxigt för mig som är allergisk. Dessutom finns flertalet mysiga inredningsbutiker och när det gäller barnkläder är bästa stället StrandsHär ekiperades jag som barn och just nu erbjuds 25 procent rabatt på allt i butiken. Pass på om ni har vägarna förbi! 


Sköt om er!
KRAM

4 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Fina bilder och härligt med lite nostalgi :) Ha det gott i vintern. Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Maria, vilken dag du haft i så vacker miljö och upplevt nostalgi tillsammans med din vän! Såg att bröden finns att köpa i Göteborg, bra!
Vilken häftig tapet!

Jaa, nu är det nerförsbacke och jag hoppas du känner dig bättre i kroppen, rara du!

(Nej, det är inte jag på bilden, det är min underbara svärdotter - barnens mamma.)

Kramar Eva

Anonym sa...

Va härligt! Vackra bilder som alltid!
Kram vännen
Carina

Anonym sa...

Min Kära och Bästa Vän !!!! Medicin för själen !!!! Välkommen tillbaka !! Love you <3 <3 <3