söndag 21 februari 2010

De bästa man kunde önska sig.....

*
Nytt och gammalt


Jag tror jag hade världens allra bästa farföräldrar! Min farmor hade inte bara ett hjärta av guld, hon hade en ängels tålamod också, medan min farfar var den bästa och absolut roligaste lekfarbrorn ett barn kan önska sig! Han kunde tillbringa timmar tillsammans med min bror och mig..... Han var en mästare på att berätta historier och ofta hittade han på små roliga och finurliga visor som handlade om oss. Vi klättrade i träd, lekte pirater eller hela havet stormar.... Min farfar var en levnadsglad människa, men framförallt var han ödmjuk och kärleksfull!

.... Men det bästa av allt var nog ändå att han såg oss! Att han lyssnade när vi pratade och "tjatade" och att han gjorde det för att han tyckte om det, för att det fanns ett intresse och inte för att han var tvungen! :)
Jag tänker ofta på honom och känner mig otroligt tacksam över att just han var vår farfar!!!


Min far i unga år


När jag var sex år ville jag gifta mig med min farfar...... Han tackade så klart nej, men jag förblev alltid hans prinsessa .....och busunge!


Min farmor


De bästa man kunde önska sig!


Finaste sakerna från Nice!


I helgen har vi firat Joel, flyttat pinaler och möblerat om i hela huset! Salongen är färdigmålad och nya gästrummet likaså..... Väggarna är nu vita och fina och även Johan känner sig nöjd med resultatet!
Bland allt bråte hittade jag en massa gamla fotografier..... på min mina nära och kära.... Det väcker minnen och så mycket känslor!

I veckan har barnen sportlov och i morgon ska vi därför besöka Lek och Bus!
Annars rullar allt på som vanligt..... På tisdag startar nya kursen, Kognition och minne och till helgen får vi kärt besök av Kajsa och goda vänner!


Ha en bra vecka och allt gott till er!
Kramis!

Inga kommentarer: